söndag 30 augusti 2015

Uppsala, nu kör vi!

Hejsan! Landade i Uppsala igår och hittills känns det jäkla bra. Bor hos en bekant från terjärv och med oss har vi en till svensk tjej. Båda är supertrevliga och snälla! Känner mig så välkommen och Jenni (finska tjejen) har hjälpt mig så otroligt mycket med allt. Lägenheten är jättebra och relativt stor, tror jag kommer trivas bra här under de två månader jag kan bo här. Idag har jag och Jenni gått runt på stan hela dagen, ätit pizza och pratat om alltmöjligt. Nu vet jag också ungefär var det mesta ligger, känner mig väldigt mycket mer beredd. Imorgon börjar skolan och just nu känner jag mig mer taggad än nervös faktiskt. Vaknar väl imorgon och vill spy av nervositet, men det är skönt på nåt sätt att vara lite nervös och ha något nytt och främmande framför sig. Nu kör vi! 

(Jag borde verkligen sova redan, godnatt.)


Ca ett år mellan bilderna, samma gate och lika oförberedd på vad som komma skall. Denna gång är jag dock väldigt mycket starkare och självsäkrare, och grät väldigt mycket mindre än förra gången haha (inte alls faktiskt, börjar bli ganska bra på att säga hejdå). 

Inga kommentarer: