fredag 28 augusti 2015

STILIKON

Stilmässigt har jag haft ganska många förebilder under årens lopp... likaså har min klädstil varit ganska brokig, eller jag har väl inte haft någon speciell stil direkt. Det har resulterat i massor med plagg som jag tyckt varit fina när jag köpt dem men sedan har de lämnat så gott som oanvända i garderoben för att jag tröttnat på dem. Massor med trendplagg som är inne en säsong och sedan vill man inte ha på sig dem för de är "so last season". Någon som känner igen sig? Nåja, under året i USA kan man säga att jag verkligen hittade min stil. Det är väl en stil jag alltid tyckt om men ändå har jag hoppat på en massa trender just för att de är ja, trendiga. Att någonsin bli en färgglad person har jag redan gett upp hoppet på - jag är inte mycket för pasteller eller starka färger. Visst tycker jag om vissa färger, som t.ex. rött, blått och grönt men då ska det vara ett enkelt helfärgat plagg. Min färgpalett innehåller mest svart och grått i olika nyanser. Vitt, mörkrött, armegrönt och förstås denim får också smyga sig in. Jag vill ha dova, mörkare färger, gärna i olika material. Det tycker jag om. Det ska vara rockigt, lite goth-inslag och lite bohemian rock. Läder, bomull, denim, spets, tunna material.

Jag önskar jag hade en garderob som Linda Hallbergs. De flesta kanske känner henne som en av sveriges kändaste makeupartister, men hon har också ett stilkonto på instagram där jag brukar kika in när jag är inspirationslös. Jag älskar hennes stil! Hon har den "bohemian rock"-stilen jag eftersträvar och så ser hon så jäkla cool ut. Hon är min främsta stilikon, och jag gillar att hon oftast handlar på de billigare kedjorna som H&M, ginatricot och Zara och tycker om att blanda in vintage. Hennes stil är lätt att inspireras av eftersom det är lättåtkomlig i och med att till och med en relativt fattig (kommande) studerande som jag har råd med de flesta plagg. Klart det är kul att variera sin stil ibland men jag tycker att det är mycket lättare om man har en viss stil man utgår ifrån. Jag garanterar att man också sparar pengar genom att inte hoppa på alla trender som sveper igenom modevärlden...






Några bilder från hennes instagram @lindahstyle

Tummen upp för Linda Hallberg! Vad har du för stil, eller vilken stil skulle du vilja ha? Har du någon speciell stilikon?

Inga kommentarer: