söndag 23 augusti 2015

EN LITEN LITEN LISTA

 Jag har inte gjort en sånhär på evigheternas evighet, och nu när jag inte har någon egen dator (inga bra bilder, fixas dock imorgon då jag inhandlar en ny!) tänkte jag att det kanske kunde passa sig. Kanske ett bra sätt att kickstarta denna bloggtorka som spökat i bloggen en bra tid nu. En liten paus från alla USA-inlägg som har dominerat och som komma skall.

1. Bästa frukosten?
Hmm... hotellfrukost *hjärtögonemoji*. Croissanter, smoothisar, frukter, äggröra och allt sånt gotteligott. Mycket mat ska det va. Jag är egentligen ganska dålig på frukostar, men det är mest för att jag är lat och oinsprirerad.

2. Aldrig få ta ett glas vin igen eller aldrig få dricka en drink igen?
Aldrig få dricka en drink... dem klarar man sig utan, man ta bannemej inte ifrån mig mitt vin!! Nånej, men jag har en känsla av att jag inte kommer dricka så många rosa drinkar efter att jag fyllt 50. Vin är bättre dessutom.

3. Du måste klä dig i en enda färg resten av livet, vilken?
Tråkig som jag är, svart. Det är ju vad 80% av min garderob består av ändå för tillfället. Jag älskar svart. PÅ andra plats kommer vitt tror jag, eller grått. Inga färgglada färger i alla fall, usch.

4. Bästa uppfinningen?
Hmm... hjulet? Okej hahah, nej. Flygplan kanske?

5. Vilken egenskap saknar du enligt dig själv?
Att respektera någons åsikt ifall hens åsikt totalt suger.

6. Vad ska dina barn heta? Vi låtsas att du får en pojke och en flicka.
Hmm... det är inget jag planerat direkt. Många faktorer som inverkar där... men internationella namn är ett krav!

7. Du måste bo i Kuala Lumpur i två år. Gråter du av glädje eller sorg när du hör det?
Tja, det beror väl totalt på vad jag ska göra där! Får jag drömjobbet eller blir landsutvisad och hamnar i exil där, det finns ju en viss skillnad.

8. Du får välja, vilken stad i vilket land vill du helst bo i för resten av livet?
Äh, usch vad svårt. Det är ju det jag vill klura ut.

9. Aldrig mer få se på tv eller aldrig mer få lyssna på musik?
Aldrig mer se på tv förstås.


10. Vilket sällskapsspel är du bäst på?
Vem vill bli miljonär eller Trivial Pursuit. 

11. Vilket yrke skulle du aldrig kunna ha?
Jag vet inte? Det finns många yrken jag aldrig skulle vilja ha, men något jag inte skulle kunna ha... präst? 

12. Du får ta med dig en enda skönhetsprodukt till en öde ö, vilken skulle du välja?
En massiv flaska med solskydd. 

13. Vilka är dina 5 favoritbloggar?
Jag har nog inte 5 favoriter... läser massor av bloggar sporadiskt.

14. Vem känner dig bäst och varför?
Mamma för att hon är mamma eller Linn för att hon är min bästa vän och vi känt varandra så länge.

15. Vad står på din shoppinglista till hösten? En snygg, välsittande skinnjacka i bättre kvalité! Bland annat.

16. Om du behöver vara ensam och tänka, vart går du då?
Ut och gå för mig själv oftast.

17. Vilket mål jobbar du mot just nu?
Tja, det är väl studierna jag ska börja satsa på. Annars ska jag jobba vidare med att vara nöjd med livet.

18. Vad vill du bli när du blir stor?
Tycker inte om denna fråga för det känns som att ens yrke på något sätt skulle definiera hela en själv som person, vilket jag inte tycker det gör. Det finns många saker jag vill vara när jag är stor; nöjd med tillvaron, betydelsefull, målmedveten, omtänksam, hälsosam. Läkare vill jag helst också vara, inom något område.

19. Om du skulle skaffa dig en ny hobby, vad skulle det bli?
Hmm... någon cool ny träningsform eller något kreativt.

20. Om du kunde gå tillbaka till dig själv som liten och ge dig själv ett enda tips för framtiden, vad skulle det vara? "Det ordnar sig."

21. Kakor, chips eller godis?
Choklad. I USA lärde jag mig dock tycka om cookies. Och Doritos=chips.

22. Vilket är det fulaste respektive finaste ordet du vet?
Äh va svårt. Fulaste är nog något riktigt nedvärderande, kränkande mot någon viss person/folkgrupp. Finaste är väl "älskar" kanske. Eller "kissekatten". Äh, inte vet jag.


En oredigerad självis från hostellet i Los Angeles. Ja, det fanns en fläkt.

Inga kommentarer: