fredag 28 augusti 2015

20 ÅR, NYTT HÅR

Hej från glad tjej på tjugo jordsnurr. Tänk att tonåren är över? Lite crazy men samtidigt börjar man vara ganska klar med tonårstiden liksom (för nu växer man ju automatiskt upp när man fyller 20 och blir super o-tonårisk, japp yess mm). Denna milstolpe "firar" jag med att klippa av totalt 35cm av mitt hår och därmed äntligen se aningen annorlunda ut än jag gjort de senaste sex åren. Var också till frissan och gjorde massor av slingor i askig/grå ton. Okej, nu var det ju inte precis för att jag fyller 20 år som jag bestämde mig för att kapa håret, utan jag började helt enkelt bli vansinnigt trött på att ha hår till midjan. Kände mig fortfarande som mitt 16-åriga jag. Mamma sa dessutom att jag började se ut som en medlem i någon sekt där man inte får klippa håret... Så nu när jag ändå ska börja på universitet, ja och att jag fyller tjugi, kändes det som att jag var redo för det stora klippet. Är inte mycket för symbolik, men vad symboliserar en ny start och att lägga ett kapitel bakom sig mer än att kapa av sig håret liksom?? 

Är i alla fall sjukt nöjd hittills, och tror det blir ännu bättre då det hinner lägga sig lite. Har man haft så långt hår som jag tar det en stund också för håret att vänja sig. Men alltså, kunna röra på huvudet utan att hår fastnar överallt! Att ha volym! Att orka locka hela håret! Fantastiskt!!





Ville ha en så kallad "lob" (long bob), vilket jag tycker jag fick också. Mamsen är den enda jag litar på när det kommer till hårklipp, det blir alltid så som jag vill ha det för hon vet antagligen hur sur jag skulle bli ifall jag inte var nöjd haha. Supernöjd är jag i alla fall! 

3 kommentarer:

Http://carloine.blogspot.com sa...

Det blev jättefint :) Passar dig.
När jag fyllde 18 klippte jag allt från midjelångt till pixie-kort, det var skönt ;)

Jennie sa...

Tack så jättemycket!! Trodde aldrig jag skulle våga, trodde jag skulle ångra mig direkt, men nu när det är gjort känns det så skönt! :)

Mari Borén sa...

Blev såå fint, passar dig! :)