fredag 31 juli 2015

What's going on?

Herregud vad denna vecka flygit iväg, har haft så mycket att göra varje dag att jag knappt hunnit tänka... Nu är det mesta fixat i alla fall, väskorna är så gott som packade, alla grejer är köpta och presenter fixade. Barnen har varit i camp så jag har haft bra med tid att fixa allt, superbra. Igår hade jag mitt sista au pair-möte och ikväll ska jag gå på min egen goodbye-dinner. Vi blir väl ca 15 pers om de flesta kan komma. Imorgon åker jag in till NYC en sista dag och söndagen tänker jag spendera här hemma med barnen och fixa det sista. På måndag tar jag en direkt buss härifrån till Long Island och på tisdag åker flyget från JFK... Sover över hos Linn sista natten för att göra det enklast med transporten, det är så jäkla långt härifrån till JFK.

Själv sitter jag nu utomhus i hettan med en kaffekopp och fattar inte vad som händer. Konstigt det här med att vara tom på känslor och tankar, det är inte likt mig direkt. Tror jag hanterar allt bäst genom att inte tänka så mycket och bara go with the flow. Jag har en tendens att göra en big deal av allt men jag försöker att bara va lugn och leva i nuet.

This week has just been flying by, absolutely insane... I've had so many things to do I've barely had time to think. I've taken care of most of the things, my bags are (almost) packed, I've bought all the things I need to buy and presents for the kids and my hostfamily. The kids have been in camp all week so I've had plenty of time to take care of everything. Yesterday I had my last au pair-meeting and tonight I'll attend my own goodbye-dinner. We'll be around 15 people of most of them can make it. Tomorrow I'm going into the city one last time, Sunday I'll spend here with my hostfam and on Monday I'm taking a bus straight to Long Island. On Tuesday our flight is leaving from JFK. I'm sleeping at Linn's place the last night to make it easier with transportation, JFK is so freaking far from here....

Now I'm sitting outside on the deck in the heat with a cup of coffee, not understanding what's actually happening. Such a weird feeling to be "empty"... It's like I'm not feeling or thinking, which is definately not like me. I think I'll handle it best by not thinking too much, I have a tendency to make a big deal out of everything but I'm trying to just stay calm and live in the present.



Min au pair grupp och min LCC. Vår au pair grupp har splittrats och vi har bytt LCC under årets lopp. Så konstigt att tänka att jag förmodligen aldrig kommer att se de flesta igen. Kul tanke dock att man har vänner i alla möjliga olika länder, känner jag för att åka till Tyskland, Italien, Brasilien, Frankrike etc. i framtiden kan jag bara crasha hos någon. Jag kommer att sakna au pair-communityn, där man alltid känner sig förstådd eftersom vi alla är i samma sits. Det är nästan som att man lever i en liten bubbla.

ps. Congratulations on your 21st bd Jessie!!

Inga kommentarer: