måndag 27 juli 2015

FRIENDS IN TOWN

Denna helg har jag haft finbesök i form av Linn och Karin här i Woodbury! Linn anlände på fredagskvällen och vi unnade oss en galet god pizza på en restaurang jag inte prövat förut. På lördagen körde vi till Bear Mountain poolen och låg där i några timmar innan vi hämtade upp en Karin som då hade tagit sig hit efter att ha jobbat på förmiddagen. Vi körde direkt till Panera Bread, köpte mat och körde igen upp till toppen av Bear Mountain för att ha en picknick. Vilken perfekt plats att picknicka på! Utsikten är ju fantastisk. Där satt vi tills solen började gå ner och pratade innan vi styrde tillbaka mot Woodbury, gick på outlet en liten stund och sen åkte vi upp mot huset.
 
På söndag hade vi planerat att köra till en naturpark för att simma och sola men vädret verkade väldigt ostabilt så vi kände inte för att köra nästan en timme då det var risk för regn. Istället åkte vi till the Palisades Mall, såg filmen "Paper Towns" (med Cara Delevingne, riktigt ok film!), shoppade lite och åt Sushi innan de tog bussen in mot stan därifrån och åkte hem. Jag gick runt lite för mig själv och körde sedan hem för att lägga mig i sängen.
 
Nu har sista arbetsveckan börjat och sen är det dags för California, Nevada och Arizona. Alltså va.
 
Bilder från vår magiska picknick:




 
 







Inga kommentarer: