fredag 17 juli 2015

FOO FIGHTERS AT CITIFIELD

Först ska jag berätta lite om min vecka hittills. Jag har hängt med denna tjej all day everyday:


Nästan varje dag har vi spenderat några timmar vid poolen:



Och igår, mina vänner, var det finally dags för Foo Fighters konsert på Citifield i Queens!! Känns nästan overkligt att jag faktiskt såg dem igår. Jag tog bussen in till stan runt fyra, i en förjävla trafik som gjorde att det tog mig nästan två (!!) timmar att komma in. Mötte upp Linn och vi hoppade på en fullpackad subway till Citifield.

Några selfies hann jag knäppa av när jag väntade på bussen, hehe. Körde all in på rocktemat.





Såhär exalterade var vi när vi lyssnade på pre-bandet Royal Blood (som förövrigt är sjukt bra, ta er en lyssning vettja).







Sen hoppade Dave Grohl och gänget ut på scenen! Jäkla bra drag även om Dave satt i sin stol hela konserten eftersom han ju bröt benet under en konsert i Sverige för några veckor sen. Han var sjukt rolig och bra på att ta med publiken.











De körde på i flera timmar och levererade en jättebra konsert! Enda minuset var att konserten var just på Citifield, det blir nästan lite för stort liksom, och intimiteten med artisterna försvinner ju såklart. Pretty Reckless och Kodaline-konserterna har varit i mindre lokaler där man verkligen känt draget och "intimiteten". Iofs är ju Foo Fighters ett lite större band... (gud vad jag önskar att vi hade kunnat gå i vintras när de hade en ex tempore spelning i en mindre lokal i NYC för 15 dollar!!!). Nästa gång jag ser dem eller ett annat stort band vill jag ha ståplatser framför scenen, det är helt annan känsla när man får stå där framme och rocka än att sitta ner längre bak. I alla fall var de sjukt bra och det var magiskt att få höra några av sina favoritlåtar spelas av några av sina favoritmusiker of all time.

2 kommentarer:

Mami sa...

Hä var int na lillan pool. Oj va ja sko ha vila vaa på hade konsertn...

Jennie sa...

Mami: Nee ha e noo stooor! Joo hä va noo hurja.