tisdag 28 juli 2015

Beautiful Streets of Boston

Äntligen har jag haft tid att redigera klart bilderna från Boston som jag besökte för en månad sen! Ni fick ju redan se bilderna från Harvard. Jag gick som sagt runt för mig själv och fotade i ett relativt svalt (jämfört med de sommartemperaturer vi vanligtvis haft) och mulet Boston och andades in atmosfären. Boston är så totalt olika New York City. Vilket i sig inte är så konstigt eftersom de är helt olika städer som inte går att jämföra, och det skiljer många miljoner i invånarantal, men det är någonting som är så distinkt olika. I Boston finns en historisk atmosfär som man inte känner av mellan New Yorks alla skyskrapor. Boston påminner mer om en europeisk stad, vilket inte heller är så konstigt eftersom europeér ju satte grund för staden och den är en av USA:s äldsta städer. Jag gillade Boston, även om jag inte hann se mer än det allra viktigaste under mina timmar där. Favoritstaden är och förblir dock New York City.
 
Pictures from beautiful Boston that I visited a month ago. Boston is soo completely different from NYC, but I liked the historic atmosphere. I went alone and walked around with my camera in my hand all day... it was a great trip!
 







"I support two teams, Boston and whoever beats New York."



*White girl*




Quincy Market, en välkänd saluhall

Sen begav jag mig mot Boston Harbor





 
 Lilla resenären i ett omklädningsrum på Urban Outfitters. Det är ganska skralt med outfitbilder här på senaste, så här får ni typ en. Min jumpsuit med fransar rockar. Varför jag har strumpbyxor vet jag inte, för så kallt var det inte. Antagligen var jag för lat för att ta av mig dem efter bussresan (AC, ni vet) 


2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow....så fint!!! KeBo

Lisa sa...

Åh va fint!! :)