onsdag 15 juli 2015

about another weekend

Vad hände denna helg då? Jo, lördagen började med att jag åkte in till stan och mötte upp Linn. Vi hämtade mat och satte oss i Bryant Park och njöt av härliga sommar-NYC i några timmar. Alltså, det är verkligen fantastiskt här på sommaren. Önskar att jag kunde få sommar-New York i en liten flaska som jag kunde sprida ut lite när det behövs, haha. Senare joinade både Debbie och Karin oss.








Vi åt på Shake Shack för, hör o häpna, första gången. Och vet ni vad, det var fanimej en av de bästa hamburgarna jag ätit. Om inte den bästa i mitt liv. Hallelujah va god den var, fast den ser så liten och intetsägande ut.



Prövade Karins snygga brillz:



Fortsatte till en Rooftop. Utsikten var fantastisk men i övrigt var det inget ställe jag trivdes på, i alla fall inte denna kväll. Den här ytligheten, människor (tjejer) som ser ut som dockor, att man ständigt känner sig för lite uppklädd börjar gå mig på nerverna. Det är kul att klä upp sig och se bra ut, men ytligheten i NYC har inga gränser...







Anyway, the view was nice. Själva stället var riktigt nice också, och musiken var bra med tanke på vad man tvingas höra på för det mesta. Kanske det hade varit riktigt bra en annan kväll.



Fina Debbie som jag tvingades säga hejdå åt i helg :'(



Vi fortsatte vidare till en annan "rooftop" där vi hade riktigt kul.






Efter en sväng på en koreansk karaoke-bar (Alltså whattt?? vad gjorde vi där hahah) som vi blev utshasade från tog vi tåget till Merrick (haha missförstå mig inte, det var inte så att vi trashade stället utan man skulle tydligen boka rum men vi gick ba in och grabbade micken haha).

Söndag spenderades på stranden där jag joinade deras au pair-möte. Vi var där en ganska bra stund innan det blev lunch på Panera och glass.



















Jäkla bra helg igen! Att man ska ha så lite helger kvar :(((( Blir ledsen i hjärtat.

Inga kommentarer: