fredag 3 juli 2015

2ND JULY

Hejsan! Herregud vad tiden flyger förbi. Igår var det redan första juli och imorgon är det en månad kvar till California!! Galet. När hann sommaren ens börja, känns som det precis var april. Första juli betydde också att Thea (familjens före-detta au pair som jag spenderade min första vecka här med) kom på besök efter sin nio-månaders extension i San Fransisco, innan hon åker hem till Sverige. Barnen hade ingen aning, jag hade vetat om det i flera månader, så det kom som en stor överraskning för dem. Så kul att se deras reaktioner, små sötnosar. Så trevligt att ha henne här igen, jag har någon att babbla med hela dagarna :) Tur att vi kommer så bra överens, annars skulle det vara rätt jobbigt haha! Känns som att vi kännt varandra jättelänge.

Har inte så mycket bilder att visa er från de senaste dagarna (jag har så sjukt mycket bilder på datorn som jag inte hunnit visa er än...). I helgen är det 4th of July, USA:s nationaldag, så p.g.a. det och att Thea kom på besök bakade jag USA-cupcakes med barnen igår. De blev faktiskt jättegoda. Eller ja, de med den äkta cream cheese-glasyren och inte de med den äckligt söta plast-frostingen som vi gjorde åt barnen. De vägrar äta dem med "äkta" glasyr, haha. Lite ser man ju framemot att baka med äkta ingredienser igen och inte färdigt ihopblandade kakmixer i påsar... Den här browniemixen som vi använde är dock riktigt god.

Inga kommentarer: