lördag 13 juni 2015

I hope that I can say, when all my days are done, that I had my fun

Kom på att jag ännu inte postat bilder från vår superroliga, om än lite galna, utekväll i New York City för två veckor sen. Sista veckoslutet i Maj. Lördagen spenderades picknickandes och solandes i Central Park. Så jäkla härligt. Det har varit sommarväder här i New York i ca 1,5 månad nu (i skrivande stund sitter jag och svettas på vår terass i 25 graders värme klockan elva på morgonen) och detta härliga Maj-veckoslut var inget undantag. Central Park blir som en strand, fast utan strand och vatten då förstås, under sommaren då det är proppfullt av folk som ligger och solar i sina badkläder.
 
Anyway, vi låg där en bra stund innan jag, Karin, Sofie, Julie och Sarah fortsatte till vårt hostell för att göra oss klara inför kvällen. Sofie och Julie är två suupercoola danska tjejer som jag i princip lärde känna i Montreál (Julie kände jag litegrann från förut). No offense till någon annan, men ibland är det jäkla skönt att hänga med nordeuropéer och skandinaver. Man känner någon typ av samhörighet liksom (även om nationaliteten inte behöver spela någon roll för vem jag känner samhörighet med).

I alla fall, vi fortsatte ut, kvällen var lång och vid något skede ramlade vi in på hostellet igen. Nästa dag var vi trötta, spenderade några timmar i Central Park igen (denna gång dock i skuggan...). Helger och människor som dessa gör att det gör ont i hjärtat att tänka på att om en stund är allt detta bara en samling av värdefulla minnen.

Några brusiga mobilbilder från helgen:
 
























 

Denna helg spenderas faktiskt "hemma", har förstås inte tänkt sitta hemma hela helgen men det blir inte någon weekendtripp eller något stadsbesök. Har inte spenderat en helg hemma på 8 veckor, så tänkte att det kanske vore dags. Ska ärligt talat bli skönt att ta det lugnare en helg, även om jag annars blir alldeles stressad över att inte ha planer. Ska dessutom jobba litegrann ikväll. Jag tänker mig poolhäng och kanske förhoppningsvis åka iväg till någon strand imorgon.

Inga kommentarer: