onsdag 10 juni 2015

WATKINS GLEN

Här kommer del ett av bilderna från förra veckoslutets utfärd! Touren började med Watkins Glen State Park. Ligger ca fyra timmar från NYC skulle jag tro - och är allt annat än en betongdjungel med skyskrapor. Det finns så jäkla vacker natur i den här staten! Den här naturparken har jag velat åka till sen någon gång i vintras så jag var så glad att jag hade möjligheten att åka dit. Det var så värt det. Önskar vi hade haft ännu mer tid att utforska, vi hann bara gå huvudstigen och vi hade inte så speciellt mycket tid på oss. Men vi hann se det viktigaste i alla fall, och ta bilder förstås.

Ready to hike in my amazing hiking attire! haha.











It got pretty damn wet at times!

But seriously. Look. at. this. view.








The happy couples...

... and Jennie!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Wowww så häftigt! KeBo

TIDSTJUVEN.com sa...

Woow, så mäktigt! :D Verkligen häftiga vyer.

Maria sa...

Åh, ser ju alldeles fantastiskt ut!! :D <3 Påminner liite grann om en plats jag besökt i tyska alperna, men inte riktigt lika mäktigt ändå..

Tänkte att jag kanske också borde tipsa dig om en ganska ny fb-grupp för rese- och utlandsbloggare, där det är meningen att man ska dela sina blogginlägg för ökad synlighet, och gruppen är öppen för alla, dvs både bloggare och övriga som är intresserade av resor och livet utomlands :)
Här är länken, ifall länken inte skulle funka så kan du söka själv på "Rese- och utlandsbloggar" :) --> https://www.facebook.com/groups/reseochutlandsbloggar

Jennie sa...

Kerstin: Jovisst, riktigt häftigt var det!
Tidstjuven: Tack ska du ha! Det var obeskrivligt vackert.
Maria: Jo det var jättevackert! Ja, kan tänka mig att tyska alperna är rätt mäktigt också... ;) Tycker det är häftigt att det finns såna här landskap i New York, inte något folk vanligtvis associerar med staten :) Vad kul, ska ta mig en titt!