lördag 27 juni 2015

next destination: BOSTON

Blir en ex tempore tripp till Boston imorgon! Okej, ex tempore är den inte egentligen eftersom vi planerat att åka i typ en månad. Men ex tempore iom att jag åker själv och med buss. Planen var att jag, Jessie och Grazi skulle köra dit men så drog en av dem sig ur så nu blir det inte av. Jag bestämde mig för att åka ändå eftersom detta är min sista chans att åka, har inte tillräckligt många veckoslut kvar. Nu är jag riktigt taggad på att åka ensam! Få strosa runt själv, fotografera och bara ta in allt - vad härligt. Inte behöva anpassa sig till någon annan. Iofs har jag en bekant som också ska va i staden så kanske jag möter upp med henne. Lorraine sa också att hon möjligtvis kommer vara där för några timmar. Så jag behöver inte vara ensam om jag inte vill, men på ett sätt skulle det va så jäkla skönt haha...

Synd att min finska kompis i Boston som åkte hit på samma gång som mig inte befinner sig i staden i helg. Så typiskt. Frågade henne i alla fall om tips eftersom jag inte vet någonting om Boston, så hon skrev mig en beskrivning hur jag ska åka runt för att se allt. Superbra.

Så glad att det ordnade sig ändå och att jag hinner se Boston! I och med detta har jag hunnit se alla städer jag hade på min bucketlist (tja, förutom Chicago men det gick bara inte). Sen är det bara västkusten kvar!






Ska gå med kameran klistrad i handen, hehe. På tal om det kom jag nyss på att jag inte postat bilderna från Niagara Falls än, wuupsi...

2 kommentarer:

Rebecka sa...

Åh Boston är så fin på sommaren, hoppas du får en fin resa! :)

Jennie sa...

Jättefin och mysig stad! :) Så annorlunda i jämförelse med NYC!