torsdag 18 juni 2015

Midsommarplaner

Halå! Det har varit två riktigt bra veckor, bra med kontrast mot de två sämre veckorna innan det. Jag har tagit mig ur min lilla svacka med besked och mår riktigt bra. Det kan svänga ganska drastiskt plötsligt men jag tror jag ska kunna hålla upp mitt goda humör under den tid jag har kvar. Jag har tränat, jobbat och umgåst med vänner. Helgen blev som sagt lugn och vi njöt mest av solen. "Firade" Lorraines sista helg på fredag (hon flyttade bara till Jersey City, strax utanför NYC, för att bo med sin pojkvän så det blir inte så svårt att hälsa på henne). Vi åt middag på Billy Joe's (så jäääkla god mat har de där) och dansade lite. På lördag tog jag det lugnt, sov länge och åkte sedan iväg på en bekants poolparty. På kvällen jobbade jag, men det var faktiskt kul. Vi åkte till McDonalds och sen till en inomhus-lekpark. På söndag sov jag länge igen, sen kom Jessie till mitt, vi solade och såg på New Girl innan vi åkte till Panera Bread för middag. Riktigt skön helg.

Denna vecka har jag tränat mycket, linedancat som vanligt och haft playdates. Nu är det redan torsdag (vad hände?) och jag har ledigt imorgon. Det blir NYC med Linn för att fira svensk midsommar i Battery Park och vädret ska vara perfekt! Tjohej. Efteråt åker jag till Long Island. Planen från början var att Linn skulle komma upp till mitt, men nu måste hon jobba litegrann på lördag. Måste säga att det ska bli riktigt, riktigt skönt med omväxling från det traditionella festandet i Kalajoki, haha... Av någon anledning lyckas jag aldrig ha kul på midsommar. Visst är det kul ibland men oftast brukar jag bli uttråkad, både på vädret och festandet. Jag hoppas i alla fall att ni har en bra midsommar där hemma, även om vädret suger. Festa lugnt!

Just nu är jag i shoppingcentret, så jag ska nog ta och kika i butikerna nu. Ha de bra!
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevlig Midsommar med hälsningar från ett regnigt Stockholm!/KB

Jennie sa...

Trevlig midsommar! Verkar som att sommaren äntligen gjort antåg? :D