tisdag 23 juni 2015

MIDSOMMARAFTON

Jag har haft en superbra midsommar! Förmodligen den bästa på många år. Lite annorlunda än normalt kan man ju säga att den blev, men jag är supernöjd. Började fredagen med att ta tåget in till NYC. Jag åt innan jag mötte upp Linn och Sarah (hon är österrikisk och bor nära Linn, supersnäll och härlig tjej). Vi åkte på lite shoppingbravader och gick sedan ner till Battery Park där Swedish Midsummer Festival hölls. Vädret var strålande, 30 grader och solsken. Jag var klädd som en midsommarnattsdröm i långkjol och helsvart (altså haha, det där med färg och ljusa kläder i våra garderober kan ju diskuteras). Vi åt köttbullar med potatis och lingonsylt, det var gudomligt gott. Sen njöt vi bara av tillvaron och vädret innan vi begav oss mot Midtown igen och satte oss på tåget mot Long Island. Stannade i Rockville Centre en stund innan vi fortsatte till Merrick.

Lördagen var lugnt och spenderades mest inomhus eftersom det regnade. Ni ska få resten av bilderna från helgen senare, här kommer bilderna från fredagen. Tyvärr bara mobilbilder, min väska var tung nog utan systemkameran... Nu vankas det springrunda och gym!

Strike a posé! Sa någon svarta kläder?
 





















(...och nej, septumpiercingen i min näsa är inte äkta. Men jag tycker det är snyggt!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Kan du skriva dendär "klagoinlägget" du pratade om? Funderar själv på att åka som aupair och har hört att det kan vara riktigt jobbigt ibland, så sku gärna hör sånt också 😊

Jennie sa...

Hejsan! Jovisst ja ska försöka att skriv nå sånt i något skede, på senaste tiden har jag dock inte känt för att skriva nå sånt när jag ha varit ganska glad och nöjd :) men visst, de kommer att komma dagar då ja int alls e nöjd så ska ja försök skriv om den sidan av de :) de e definitivt inte så ensidigt (roligt dvs) som de ibland kan verka som i min blogg...