måndag 4 maj 2015

Holi Hai / Mets-game

Igår var jag på colorfestival och baseboll-match! Svinkul dag. Festivalen var häftig, en indisk vårfestival där man dansar och kastar färger på varandra. Färgglatt var det! Efteråt satt vi på en bar en stund innan vi började köra mot citifield, där Linn och Karin mötte upp oss för att se ett Mets-baseballgame. Kan knappt reglerna och ärligt talat följde jag inte med spelet sådär jättemycket men det var en trevlig upplevelse ändå!

Idag vaknade jag upp med världens förkylning och ont i huvudet, har varit förkyld ganska länge nu men idag var det värst. Så det har blivit en lugn dag. Hade au pair möte vid ett glasställe, vi har nämligen en ny LCC (vår kontaktperson här som tar hand om oss och ordnar möten) hon verkade jättetrevlig. Efter blev det lunch på Panera och sen åkte jag hem och har tagit det lugnt resten av kvällen.

Idag har det varit jättevarmt och nästa vecka ser inte dålig ut... 28 grader som varmast! Sommaren är kommen.

Saskia & Me








Before Holi Hai!





After Holi Hai!



















At Citifield. Jag var så jäkla smutsig i ansiktet och rosa hår hade jag...







Jättebra helg, bortsett från förkylningen...

Inga kommentarer: