fredag 29 maj 2015

Det här med att vara känslig

Fina videor, mäktiga sångprestationer, fina fb-statusar, reportage på tv, någon som vinner en OS-gren, någon som säger något fint till någon annan på gatan, fina låtar, vackra minnen, en tanke, tidningsartiklar, filmer och böcker. Snart finns det fan ingenting jag inte bölar åt... Nästan skrattretande hur känslig jag har blivit de senaste åren. Med känslig menar jag då att jag har så jäääkla lätt för att börja gråta när någonting är fint/sorgligt. Nästan varje dag när jag läser någonting fint/ser en fin video börjar tårarna rinna, haha... Jag skulle inte säga att jag annars är så jääätteöverkänslig när det kommer till att gråta över "riktiga" saker, visst gråter jag ibland men ändå inte speciellt ofta.. men banne mig om jag lyssnar till någon fin cover eller läser en text om någons mormor som dött i Bangladesh. DÅ rinner tårarna. Det är fysiskt omöjligt för mig att INTE gråta om jag läser någonting fint. Prövad sak. Värst är nog ändå de gångerna jag gråtit när någon skidat i mål i typ skid-VM och man ser hur glad han/hon var, alla de gångerna jag gråtit till "Extreme Housemakeover" eller den gången jag grät åt en artikel i ÖT när man hade köpt typ tomtar åt barnmorskorna när BB stängdes ner. Alltså. Give me a break.

Så om ni någon gång ser mig med tårar i ögonen, bli inte oroliga. Förmodligen gråter jag åt en status om att någon random persons katt har dött eller något liknande... Någon annan som är så här?

2 kommentarer:

Aidai sa...

Hahahaha, jamen höödu, ja e samaleis! Ja gråter VARINDA gang na djur dör i en film, å tå di stiger på vågen i Biggest Loser. Hahaha, vitsi va man tsändä si mjääko! Värsta va noo seinast tå ja hadd ledig lördagkväll fö mi sjölv å sat å störtpyyla åt "The fault in our stars" (okej fövisso, VEM sko int pyyl ti hä?). Ja bah, "wohoo..snörvel snörvel, lördag kväll i jeppis..snårar mi å torkar tårar mä sama paper, fancypancy"!) Haha. Ha det bra! :)

Jennie sa...

Jaanå precis söjs! Speciellt tude amerikansk rosk-tv vann di birättat snyfthistoriä helatidn e jo värst.. Hahaha joo tå i sko finns hä snyftfilmi som ja int sko pyyl åt. Minns tå ja såå "One Day" sejntt et kväld å vaknat mä hejlt svälld öögona å burja böul pånyytt tå ja tenkt på häde filmi. Imillanåt tenkä ja noo ba ett skärp di, men tå hä gar jo int! Ha de bra själv! :)