tisdag 19 maj 2015

Cruising on the Hudson

Hejsan! Vad är på gång här då? Tja, inte mycket precis just nu. Är faktiskt ledig hela veckan ända till nästa tisdag, för Kimberlys föräldrar är på besök. Min hostmamma Kimberly har sin graduation imorgon, hon får sin doctor's degree, så denna vecka avviker från det normala. Morföräldrarna är så otroligt trevliga och det är så kul att ha dem här. Skulle vara trevligt att kunna åka till Oregon och hälsa på dem men det kommer tyvärr inte vara möjligt... 

Anyway, jag var ute och flög runt hela helgen. Startade lördagmorgon, Jessie och Saskia hämtade upp mig och vi körde till Yonkers. Saskia kommer tyvärr att åka hem, vilket är väldigt synd, så vi förde hennes saker till en kompis som hon ska bo hos. Därifrån tog vi bussen och subway in till city. Vi hade bokat hostel/air bnb-rum i stan men de bestämde sig för att avboka samma dag. Yesss, tänkte vi och började frenetiskt söka efter alternativ att stanna hos. Till slut lovade en bekant att hosta oss för natten, gratis dessutom, så det var ju väldigt tur. Under dagen gjorde vi inget speciellt; gick runt lite och shoppade, gjorde manikyr och sånt. Senare mötte vi upp andra au pairer och hoppade på en båt som skulle ta oss på en cruise runt Manhattan. Vädret var dåligt och det regnade, vilket var tråkigt. Själva partycruisen förstördes lite av regnet, och sådär annars var partyt inte riktigt i min smak men vi hade kul ändå. Efteråt hoppade vi sådär casual in i en limo (okej, det var bara fem kvarter men ändå) och åkte på ett afterparty till en rooftop-club. Själva rooftop:en var stängd på grund av vädret, och det var alldeles för mycket folk, men jag tyckte stället var riktigt snyggt faktiskt. Vi hade hört rykten om att Orlando Bloom och Ryan Gosling skulle befinna sig på samma ställe men dem såg jag inte skymten av, haha. Däremot fick jag syn på en ascool tjej från en MTV-show som jag kollade på frenetiskt i vintras. Det lustiga var ju att det senare var hon som kom fram till Linn och mig och presenterade sig! Jag betedde mig typiskt fangirl-igt och sa "you're from that MTV-show right? you were like my favourite person in the house, I'm so starstrucked OMG lallalalaa". Nåväl, det var ju trevligt ändå hehe.

I söndags åkte vi till Chelsea Market, en saluhall med massor av coola grejer. Skönt att befinna sig inomhus där AC:n går på högvarv, för det var så jäkla varmt och tryckande luft utomhus. Sen mötte vi upp Saskias kompisar vid Magnolia Bakery (har för mig att det var med i Sex & The City), för att ha ett litet goodbye-party. Så jävla tråkigt att säga hejdå till folk hela tiden, och inte länge till så är det mitt eget goodbye-party jag får gå på. Sjukt.

Imorgon åker vi alla in till stan för Kimberlys graduation och sen åker jag till Long Island och spenderar hela Memorial-weekend där. Det ryktas om att vi ska åka till Coney Island och The Hamptons så jag ska be till vädergudarna om bra väder. 

Lite bilder (inga av dessa är mina bilder, för min iPhone är helt vrickad och jag kan inte ta en enda bild, så photocred går till Karin och Saskia)











Liebe, I'm going to miss you so much! Until we meet again, have a wonderful time back home in the Austrian mountains <3


Inga kommentarer: