fredag 24 april 2015

random photoshoot

Felt like taking pictures today for some reason. I guess I was just tired of looking like a, no offense, homeless person... walking around without makeup and in my beloved sweatpants and an old t-shirt. Something I kind of miss is having a reason to put on decent clothes and makeup everyday. I mean, if we go somewhere (which is basically everyday) I usually put on a little makeup just to look like a humanbeing... but on weekdays I don't really care that much about what I wear and how I look. Some people would probably find that comfortable, which it is, but I enjoy dressing up and putting makeup on. Especially now that I don't do it everyday, haha... so thank god for weekends!
 
Speaking of, I'm so looking forward to the weekend! It's Karin's birthday and we are celebrating by having picnic among the cherrytrees in Brooklyn, Kodaline-concert later on and then going out. I'm staying over on Long Island and on Sunday we are going to book our flighttickets to California. How crazy is it that I only have a little more than 100 days left in New York? Feels like the months are just flying by at the moment, in a week it's already May. I'm excited for the summer though... so many plans to look forward to. The next unplanned weekend is in mid-June (I know I'm a little bit crazy, planning weekends two months ahead but I want to make sure I have time for everything that I want to do). At this point it looks like I'm going to be able to go to every place on my bucketlist (well, except for Chicago). Yay to that! Montreál coming up soon, Boston is also planned for May and Niagara Falls/Watkins Glen state park for June. Of course I want to explore some places here in New York as well during the summer and I also want to visit Atlantic City but I'll still have time for that. I must say I have really used my weekends well and I'm going to have lots of experiences and memories to take with me home... home seems so far away but it's getting closer and closer. Where'd all the time go? I don't know what to feel, I kind of have mixed feelings about it...
 
Kände för att ta bilder idag av någon anledning. Jag antar att jag var trött på att se ut som en, no offense, hemlös person... inte en gnutta smink och i mina älskade mjukisbyxor och gammal tshirt. Någonting som jag faktiskt saknar är att ha en orsak att lägga på mig ordentliga kläder och lite smink varje dag. Jag menar, om vi åker nånstans (vilket i princip är varje dag) sminkar jag mig oftast litegrann för att se ut som en normal person... men på veckodagarna bryr jag mig inte alls om vad jag har på mig och hur jag ser ut. Somliga skulle förmodligen tycka det var väldigt bekvämt, vilket det är, men jag tycker om att klä upp mig och sminka mig. Speciellt nu när jag inte gör det varje dag, haha... thank god för veckosluten!
 
På tal om det, jag ser jättemycket fram emot veckoslutet! Det är Karins födelsedag och vi ska fira med att ha picnic bland körsbärsträden i Brooklyn, Kodaline-konsert senare och sen utgång. Jag stannar på Long Island och på söndag ska vi boka flygbiljetterna till Kalifornien. Hur galet är det att jag bara har lite mer än 100 dagar kvar här i New York? Känns som att månaderna bara flyger förbi för tillfället, om en vecka är det redan Maj. Jag är så excited för sommaren... så många roliga grejer att se framemot. Nästa oplanerade veckoslut är i mitten av Juni (Jag vet att jag är lite galen som planerar alla veckoslut två månader på förhand men jag vill se till att jag har tid att göra allt jag vill hinna göra). Som det ser ut nu kommer jag kunna åka till alla ställen på min bucketlist (alla utom Chicago i alla fall). Yay! Snart är det dags för Montreál, Boston är inplanerat i Maj och Niagara Falls/Watkins Glen state park i Juni. Förstås vill jag hinna med ställen runt i New York under sommaren också och jag vill också åka till Atlantic City men jag kommer fortfarande ha tid med det. Jag måste säga att jag faktiskt utnyttjat mina veckoslut till fullo och jag kommer ha massor med upplevelser och minnen att ta med mig hem... att åka hem känns så långt borta men det närmar sig hela tiden. Vart tog tiden vägen? Jag vet inte riktigt vad jag ska känna, har nog lite blandade känslor... 
 




 
Shit vilket långt hår jag fått igen, och blondt är det också.. tänk bara hur långt och blondt det kommer vara när jag kommer hem, efter Cali och sommaren här. Jag nämligen inte lust att sätta pengar på att klippa mig...

2 kommentarer:

Erika sa...

tu er så fiin! Så fin bildä!! :)

Jennie sa...

Nemen tack ska du ha! :)