lördag 18 april 2015

911

Har pratat med polisen två gånger idag! Japs, en riktig buse har jag blivit här i USA. Haha nämen ja tror jag haft mer att göra med polisen här än någonsin där hemma, och jag har garanterat sett tio gånger fler polisbilar här än där hemma. De är överallt. Innan jul blev jag "pulled over" för att ena av mitt framljus på bilen inte fungerade... i samma veva blev det krångel med mitt körkort, tror inte polisen riktigt visste vad jag behövde för tillstånd. Nåja, för denna lilla händelse var jag tvungen att gå till COURT förra veckan eftersom jag "pleaded not guilty" till den böter jag fick för att mitt körtkort inte dög. Gissa om jag kände mig lite obekväm där bland en jury och domare framme i rummet och ett trettiotal andra "lagbrytare", haha. Min böteslapp blev avskriven i alla fall, för att mitt körkort är giltigt, och jag behövde inte betala någonting. Men ändå, vilket system alltså.

Nåja tillbaka till det jag skulle berätta om, nämligen idag. Tidigare idag hade de razzia och jag blev "pulled over" igen. Ingen böter denna gång och jag hade med mig alla lappar och tillstånd jag äger haha. Lite obekvämt är det dock att bli stannad av polisen, även om man vet att man inte gjort något fel haha. Nåja, senare ikväll körde jag och Nagy till en bar/restaurang och på vägen hem körde vi plötsligt förbi en gammal kvinna som gick på sidan av vägen i sin pyjamas och utan skor. Vi stannade och frågade henne om hon behövde hjälp, först svarade hon inte alls men efter en stund sa hon ja, att vi skulle ringa 911 och att hon inte visste var hon var. Det var ganska uppenbart att hon inte var farlig eller hade några vapen så vi satt med henne och ringde 911. Polisen och ambulansen kom och de fick sen reda på att det fanns ett äldreboende i närheten... stackars kvinna, hon var helt borta och jätterädd. Jag är så glad att vi stannade och ringde, vem vet vad som kunde ha hänt henne. Hon berömde t.o.m. Nagy för hennes fina tänder, haha...


Igårkväll. Gissa om man känner sig lite grå jämfört med dessa brasilianska brudar... varför ska de vara så jäkla snygga allihopa? haha.

Inga kommentarer: