måndag 2 mars 2015

Snowboarding in Tuxedo

Hej! Först och främst, tack till er som hörde av er till mig angående mitt förra inlägg, det uppskattas verkligen. Även om jag vet att ingen annan kan ta det beslutet... skjuter det under mattan en liten stund ännu innan jag måste komma till någon slutsats.

 Annars då? Bloggningen ligger ju inte på topp liksom. Har faktiskt haft rätt fullt upp i helg fastän jag trodde det skulle bli en relativt händelselös helg. I fredags var jag ute och åt middag, på lördagen körde jag, Kami och Miriam till ett enormt shoppingcenter i New Jersey och på kvällen var jag på gamenight hos Jessie. Hela söndagen har spenderats i backen med ett gäng som inte hade åkt skidor förut, hehe. Kände mig väl rätt stabil på min snowboard när jag jämförde med mina brasilianska och italienska vänner haha... Tyckte de gjorde bra ifrån sig dock för att vara första gången de stod på skidor någonsin. Roligt hade vi och det var så kul att stå på brädan igen, även om snön kom ner i mängder och massor. Tycker det börjar räcka med vinter nu faktiskt, är genomtrött på all snö nu.



Tur att man kan låna kläder av sin hostpappa, haha...


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag åker iväg som au pair till USA på sommaren och undrar hur du gjorde/gör med mobilen i USA. Använder du din egen från Finland eller har du en amerikansk mobil som du lånar? Jag funderar på att köpa en ny mobil före min resa, tycker du det lönar sig att köpa i Finland eller vänta och köpa först i USA? Hur är det med mobilnät, har du internet överallt och är det dyrt där? Tack på förhand! :)

Jennie sa...

Hej! Va kul, du har ett omvälvande år framför dig :) Får man fråga vart det bär av? Du måste prata med din hostfamilj om detta, vissa hostfamiljer ger sin au pair en mobil med amerikanskt simkort som de får låna under året. Jag använder min egen mobil från Finland och har bara skaffat amerikanskt kort. Abonnemang i USA är väldigt dyrt enligt mig. Jag kör på AT&T, har inget mobilnät utan bara wifi, och jag betalar 25 dollar i månaden. Hade först mobilnät men tog bort det eftersom det var dyrt, tror jag betala 40-45 dollar i månaden, och dessutom finns det gratis wifi på de flesta ställen. Jag tyckte inte det var värt det för att ha internet överallt. I alla fall, prata med din framtida hostfamilj om hur de tänkt göra med mobil. Att köpa en ny olåst mobil här är i princip lika dyrt som i Finland, de billiga är bundna till abonnemang och det vill du inte ha om du ska ta hem mobilen.

Anonym sa...

Tack för ditt svar! Jag kommer att bo i staden Herndon i Virginia, ca 30 min från Washington DC :)