måndag 30 mars 2015

HIKING FEVER




 
Whoa, dammade till och med av systemkameran idag. Mer fina bilder från och med nu, jag lovar. Så jag var på au pair möte idag, vi bowlade inte ens haha. Efteråt fick jag tvingat med några av tjejerna, de kom faktiskt rätt frivilligt, men när vi kom fram till "vandringsleden" var det alldeles för vått och lerigt för att göra en ordenlig hike. Vi gick cirka 500 meter och sen fick jag acceptera mitt öde och hålla tillbaka min vandrings-feber... några veckor till i alla fall. Men snart så! Jag ska bli värsta naturmänniskan. Ok jag har väl alltid tyckt om att vara ute i naturen men såhär passionerad har jag knappast varit... Hiking-Jennie utforskar naturens gömda skatter. Nämnde jag att jag skrivit en lista på alla vandringar i området jag vill göra? JA, så exalterad är jag. Kommer förmodligen inte hinna med hälften av dem men jag tycker min satsning är ganska imponerande.
 
Whoa, I actually blew the dust off my camera this morning and took it with me. More nice pictures from now on, I promise. So today I went to an au pair meeting, vi didn't even bowl haha. Afterwards I succeeded in forcing some of the girls to come hiking with me (okay they actually joined pretty voluntarily) but when we arrived at the root of the hiking trail the ground was too messy and muddy to continue further than about 500 meters... I had to accept my loss and contain my hiking-fever, at least for a few more weeks. Soon, my friends, soon. I'm going to become a real nature-child. Okay, I've always liked being outside but I've never been quite this passionated about it before... Hiking-Jennie exploring the hidden treasures of Nature. Did I mention I wrote a list of all the hikes in the area I want to do? YES, I am that excited. I'm probably not going to have time for half of them but I think my effort is quite remarkable.

Inga kommentarer: