torsdag 5 februari 2015

FLASHBACK

Läste att abi:na där hemma har sin första studentskrivning i textkompetens idag... fick ångest bara av att tänka på det haha. Ärligt talat är jag så jääävla glad över att jag aldrig mer behöver sitta vid den där bänken och skriva. Gymnasiet och allt vad det innebär känns som ett helt annat liv... kan inte fatta att studentskrivningarna då de ägde rum tog upp hela mitt liv och min tankeverksamhet. Sjukt. Det handlar om ett papper och en penna, inte liv och död. I och för sig är jag glad att jag alltid, alltid ansträngde mig i skolan och inte nöjde mig med något annat än mitt bästa för det har ju öppnat upp dörrar för mig i framtiden. Men att ta sådan stress och ha ångest över skrivningarna är onödigt, man gör sitt bästa och så är det klart. Det är en kort period och sen är det över. Så tips till er abi:n - Andas, gör ditt bästa och se till att njuta av den sista gymnasietiden. Det är en av de bästa tiderna i mitt liv hittills och den tiden kommer aldrig tillbaka. Härefter förändras allt!



Inför Penkkis ett år sedan... Ett år?!? Vart tar tiden vägen.

Inga kommentarer: