måndag 2 februari 2015

busy weekend


Det har varit en väldigt bra och busy weekend! Har spenderat mycket tid med hostfamiljen, med Saskia och Jessie och de andra tjejerna. Fredagen var lugn, åkte på Kayla's skolas "family night" som hölls på high school med hostfamiljen och sen gick jag och lade mig snabbt efteråt. 

På lördagen tog jag det lugnt på morgonen, sen åkte jag med hfamiljen till shoppingmallen och senare till ett litet crêpes-ställe med tjejerna. Avslutade på dinern med Saskia och vi satt och pratade en bra stund. 

Idag åkte vi in till NYC. Kaylas födelsedag är imorgon så vi har typ haft en birthday-weekend för henne. Idag var det brunch i stan och "American girl store" som gällde. Helt sjuk affär, ska visa bilder senare. På kvällen var det SuperBowl så jag körde till Saskias där vi åt och såg matchen. Inte för att vi brydde oss speciellt mycket om matchen, jag kan inte ens reglerna i det där spelet, men det känns som en grej man ska göra i USA haha. Half-time showen var ju kul i alla fall.
 
Nu ska jag gå och lägga mig så småningom. Imorgon är det min favorittjejs födelsedag, plus att jag är ledig så det är inte helt fy skam. Här får ni iPhone-bilder från helgen:
 
It's been a very nice and busy weekend! I've been spending a lot of time with my hostfamily, with Saskia and Jessie and the other girls. Friday was a calm night, I went to Kayla's school's "family night"  that was held at the High School with the hostfam and afterwards I went to bed pretty quickly.
 
On Saturday I relaxed in the morning, then I went with the hostfamily to the mall and later on to a small crêpes-Place with the girls. Finished with drinks at the diner with Saskia where we sat talking for a good while.
 
Today we went into NYC. Kayla's birthday is tomorrow so we've been throwing a "birthday-weekend" for her. Today it was time for brunch in the city and a visit to the "American Girl"-store. That store is sick, I'll show you pics later. In the night it was SuperBowl-time so I drove to Saskias where we had some food and watched the game. Not that we really cared too much about the game, I don't even know the rules, but it felt like something I had to do while in the U.S. haha. The half-time show was fun watching though.
 
Now I'm gonna go to bed. Tomorrow is my favgirl's birthday, plus I'm off for the day which is not too bad. Here are some iPhone-pics from the weekend:


Vi prövade på ett lek-ställe i mallen, sjuuukt stort och jättekul. Kände mig som ett barn igen. Typ massor av rutchkanor och grejer att klättra i, som en liten labyrinth. Hade dödat för att få åka till ett sånt ställe som liten haha...





Crêpes with the girls!



Brunchin'!








SuperBowl cupcakes!












Yes, this is my definition of "let's do funnyfaces".

Inga kommentarer: