torsdag 12 februari 2015

11-2-15


 

Vad har jag gjort de senaste dagarna då? Tja, inte så mycket faktiskt. Det rullar på liksom, dagarna går. Har mest jobbat och tränat. Ikväll körde jag och Saskia ett riktigt bra benpass som nog kommer att kännas imorgon. Igår körde jag bodypump och det gick väldigt mycket bättre än förra veckan, haha. Har nog underskattat bodypump alltså, tänkt "vad är det där för mes-vikter, de lyfter ju ingenting" hahah... får nog svälja mina ord. Det är någonting helt annat än att lyfta tungt. Tycker det ger en skön variation att köra på låga vikter-många reps en gång i veckan för att "chocka" musklerna lite. Jag är så motiverad för tillfället, nu har jag äntligen fått styr på kosten också och behöver inte tampas med hemska cravings hela tiden. Imorgon är planen att jobba på morgonen och sen tänkte vi ta oss an ett yoga-pass på förmiddagen när jag har ledigt.
 
Flashbackar med två bilder från glamourösa Terjärv-gymmet från en tid tillbaka (herre det är ju snart ett år sedan). Skillnaderna mellan detta gym och gymmet jag går på nu är några stycken alltså haha... men vet ni vad, det finns både för- och nackdelar; i Terjärv behövde jag aldrig, i alla fall ytterst sällan, vänta på att få använda squat-rack:en eller skivstången. Mitt nya gym är proppfullt nästan hela tiden och det är så jäkla frustrerande ibland...
 
Igår testade jag bastun i gymmet, oh my are Americans doing sauna wrong. För det första, utanför bastun fanns en lapp med strikt förbud att kasta vatten på stenarna för att det kan "severly damage the system/whatever". What, det är ju pointen med bastu? Eftersom man inte kastar vatten på ugnen är ju värmen förstås helt torr, så jag svettades inte ens. Och skulle jag sitta i bastun utan handduk svept omkring mig som en normal finländare (vi gör ju det i simhallen också?) skulle någon förmodligen stämma mig.
 
Godnatt och njut av era normala bastun.

2 kommentarer:

LINN sa...

HAHAH! Va ska vi dzära åt hiss amerikaanä..

Jennie sa...

Sejj nu hä... få no buri lär döm na åådäntli tapona.