fredag 30 januari 2015

twofaced thursday

En bra och dålig dag. Har varit igång hela dagen; jobbade från morgonen, körde Jake till skolan, duschade, hämtade Saskia, vi körde runt och åt lunch på mitt favorit-sushiställe. Sen kom Kayla hem, vi hämtade Jake och åkte vidare till Nardos. Där kommer den dåliga delen av dagen. Nardos åker alltså hem idag... fyfaaaan vad jag hatar det här med att säga hejdå. Grät som en liten bebis igen, grät fortfarande hela vägen hem och här hemma... Aupairlivet suger ibland. Så nu är båda av mina två första och närmaste vänner som bortblåsta! Jag är ändå glad att jag fick ha dem i mitt liv under denna korta tid. Det är ju ändå en vacker sak att man haft personer i sitt liv som det gör såhär ont att skiljas från. 

Resten av kvällen jobbade jag lite, sen tränade jag snabbt och åkte iväg till Saskias där jag, Saskia och Jessie åt middag och pratade. Det fina är ju att även om personer försvinner ur mitt liv så kommer det nya. Stay strong!

A good and bad day. I've been out and about all day; worked a bit in the morning, dropped off Jake at school, picked up Saskia, we drove around and had lunch at my favourite sushi place. Then Kayla came home, we picked up Jake from school and drove to Nardos place. That's when we get to the bad part of the day, Nardos is going home today... fucking hate saying goodbye! Cried like a baby, and I was still crying all the way home and even at home... Aupairlife sucks sometimes. So now both of my two first and closest friend are gone with the wind! I'm still happy that I had them in my life for this short period of time. It's still a beautiful thing to have had people in your life that it hurts this bad to say goodbye to.

The rest of the night I was working, worked out quickly and went to Saskia's place. There me, Saskia and Jessie had dinner and talked. The nice thing is that even though some people leave, new people come along. Stay strong!




Om ni undrar, Saskia är tjejen som ersätter Lisa. Supersnäll!/ In case you're wondering, Saskia is the girl replacing Lisa. Sooo nice!

Inga kommentarer: