tisdag 27 januari 2015

Past few days

Dagarna går så galet fort! I helgen stannade jag här uppe, gick på bio två gånger (såg the Boy Next Door och Unbroken... båda var helt bra men den senare skulle jag rekommendera mest. The Boy Next Door var helt ok, ingen revolutionerande story, lite sådär stalker-creepy), bowlade, hade au pair-möte, gick på the commons och var på middag hos Nardos som spenderar sina sista dagar här innan hon flyger hem (buhuu). Igår jobbade jag några timmar och sen firade vi födelsedag här hemma. Av bilderna att döma skulle man kunna tro att det var Jake's födelsedag, men faktum är att det var min hostpappa Anthony's! haha.

Som ni kanske hört så har det varit "snöstorm" här i New York, själv tycker jag att det är skrattretande... typ som en helt vanlig dag hemma i Finland. Det enda man hörde på nyheterna igår var "prepare for the worst snowstorm in ages" så när jag vaknade förväntade jag mig att vi skulle vara insnöade i huset... HAHA. Allting är nerstängt och vägarna avstängda. Nåja, jag är ledig så jag klagar inte. "Män noo e hä ti va pito fö en lillan snööpyro...". I och för sig slog stormen inte till så hårt som man förväntat.




This is how we do birthdays at the Mosca's!

 

Hahahah, basically.


Inga kommentarer: