lördag 24 januari 2015

LATE RECAP

Det är lite pinsamt sent att göra en årsresumé för året 2014 såhär över 20 dagar efter nyår men jag känner ändå att jag vill ha någon slags recap på året :) Om inte för er skull så för min egen, haha! Har varit lite lat med bloggen på senaste tiden... well, here we go! Kör på listan som många andra också gjort men vad gör väl det.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
 Om jag gjorde alltså! haha. Förändringens år minst sagt. Knappt så att jag själv hängt med. I början av året hade jag min sista dag i gymnasiet, penkkis, och sjukt kul hade vi! Sen var det studentskrivningar som gällde, ångest, femton böcker att läsa och alldeles för lite tid. Klarade mig undan med livet i behåll, haha, och är fortfarande nöjd över mina prestationer! Sen åkte jag på Abi-resa, tog studenten, jobbade på ålderdomshem och sist men inte minst - flyttade till USA. Här har jag väl gjort en hel del som jag aldrig gjort förut, haha.

Penkkis! Oj va jag saknar er min härliga gymnasieklass.

Den här bilden tog jag på dagen efter min sista studentskrivning i fysik. Vilken känsla.


Rhodos med klassen och mina brudar.



Studenten! Vilken härlig dag.

En sväng till Spanien med familjen under sommaren.


USA! Den andra bilden var min första gång på Times Square... inte riktigt lika imponerad av spektaklet längre haha. Längtar dock tills jag kan klä mig såhär igen!!

Har du några nyårslöften?
Nej, inte egentligen. Ta vara på tiden och göra det bästa av min tid här kan man väl säga.
Vilka länder besökte du?
Svar: Grekland, Spanien och USA.
Vilka datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
 31:a maj och 15:de september.
Vad var din största framgång 2014?
 Jag har utvecklats massor på personligt plan. Ser mig själv som en mycket starkare människa i dagens läge än jag var vid samma tidpunkt förra året. Jag har förändrats som människa. Skolmässigt var det väl att jag gick ut med superbra betyg och kom in på läkarlinjen (vilket jag dock tackade nej till)...
Största misstaget?
 Jag gjorde nog inte några stora misstag förra året. Never a mistake, always a lesson. Jag har tagit chanser och kastat mig ut utan att veta vad som möter mig. Jag är nöjd med mina val.
Bästa köpet?
 Kan inte komma på något speciellt. Jag älskade min studentklänning, haha. Det är den enda jag kan komma på. Har liksom inte köpt någonting speciellt.
Vad spenderade du mest pengar på?
 Kläder, resande, mat här i USA haha.
Gjorde någonting dig riktigt glad?
 Studentdagen var en väldigt lycklig dag. I övrigt är det väl familjen och vännerna, samt alla nya bekantskaper och vänner här i USA. Det gör mig glad att märka hur jag utvecklas. Att resa, få nya upplevelser och se nya platser gör mig lycklig.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2014?
 Massor av olika låtar. Sam Smith-låtar. Alla låtar de spelar sönder på radion här i USA. Kan nog inte nämna någon speciell låt som alltid kommer påminna mig om 2014. Har nog inte gjort några större musikaliska upptäckter, lyssnar fortfarande på mina grunge/rock/prockrock-band.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
 Det har varit en berg-och-dal-bana av känslor. Kan inte säga att jag varit gladare eller ledsnare, jag har varit både och.
Vad önskar du att du gjort mer?
 Njutit av stunden.
Blev du kär i år?
 Nej.
Favoritprogram på TV?
 Åh, massor. New Girl, Modern Family, Red band society, MTV-serier, Orange is the new black etc.
Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
 Festade i Vasa med Maria, Moggi och Mattias. Det var strax innan jag åkte till USA och jag kommer ihåg att vi hade kul.
Finns det något som skulle gjort ditt år ännu bättre?
 Förmodligen, men det är onödigt att tänka så.
Vem saknade du?
De nära och kära, vännerna och mina katter.
Den bästa nya personen du träffade?
 Har träffat SÅ många nya människor och de är alla bra på sina egna sätt. De två som alltid kommer ha sina givna platser i mitt hjärta är förmodligen de två härliga monstren jag tar hand om var dag, haha.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bara av nyfikenhet, varför tackade du nej till läkarlinjen? Skall du söka på nytt eller har du andra planer :)

Jennie sa...

Anonym: Hade från början bestämt mig att åka till USA efter gymnasiet, så i princip sökte jag bara för att veta om jag kunde komma in eller inte :) Eftersom jag sökte i Sverige kunde jag inte behålla min plats heller, och det sög verkligen att tacka nej haha... planen är att söka in igen och hoppas på det bästa!