söndag 16 november 2014

TWO MONTHS

Idag har jag varit två månader i USA och det har jag firat med att göra absolut ingenting, haha. Typ första dagen jag tagit det såhär lugnt. Har skrivit på mitt "final project" inför Philly/Amish kursen imorgon, skypat med mamma och hängt med min hostfamilj. Mitt slutproject ska vara inne imorgon och så ska vi presentera det, har ingen aning om vad jag ska säga. Har skrivit en dagbok i rollen som en Amish tjej som har rumspringa (typ deras "crazy period"), hur presenterar man det haha. Inte för att det spelar någon roll egentligen, vi får inga vitsord eller någonting. Ganska onödigt egentligen, men vi måste göra det för att få våra credits.

Igår hade jag och Lisa movienight med chinese food och sushi, perfekt. Kände verkligen för att ta det lugnt denna helg efter denhär jobbiga veckan... Imorgon blir det NYC och skola igen. Nu är klockan nio och jag är supertrött... jag har verkligen gått från att vara en kvällsmänniska till morgonmänniska. Jag steg upp denna lördag runt sju-åtta och kunde ha gått och lagt mig klockan sju på kvällen. Kommer förmodligen somna innan tio, haha. Men först ska jag se klart min favoritshow!

Hoppas ni haft en trevlig lördag!

Today is my two month anniversary in the US and I've celebrated by doing absolutely nothing, haha. Like the first day I've been taking it this easy. I've been writing on my final project för the Philly/Amish class tomorrow, skyping with mom and hanging out with my hostfamily. My final project is due for tomorrow and we're gonna do a presentation, I have no idea what to say. I've been writing a diary in the role of an Amish girl who is going on her rumspringa (kind of like their crazy period), how am I supposed to present that haha. Not that it really matters since we don't get grades or anything. Actually pretty unnecessary, but we have to do it to get our credits.

Yesterday Lisa and I had a movienight with chinese food and sushi, perfect. I really felt like taking it easy this weekend after my rough week... Tomorrow is NYC and school again though. The clock is nine now and I'm exhausted... I've gone from being an eveningperson to being a morningperson. Today I went up at 7-8am and I could have gone to bed at 7pm. I'll probably fall asleep before 10, haha. But first I'm going to watch my favourite show!


Yep, I do like hats.


Inga kommentarer: