tisdag 18 november 2014

Så igår var jag in till NYC igen, nu är Amish/Philly kursen DONE. Slutprojektet var verkligen inte så seriöst haha... Vi fick i alla fall smaka på olika Amish bakverk så det var ju trevligt ;) Det har varit en intressant kurs tycker jag. Klassen var bra och läraren var jättebra, rolig och välutbildad. Gillar lärare som inte bara håller sig strikt till kursens ämne utan kan berätta extra info om man råkar komma in på något intressant ämne. Jag gillade hennes lediga och ärliga inställning till amerikansk politik och USA som land... USA är en stark och framför allt inflytelserik nation men den har sina problem, minst sagt. Hon belyste några av dessa skavanker och det ger en verkligen en bättre uppfattning om landet.

Efter skolan åt vi middag på ett fint och billigt (!!) ställe med god asiatisk mat på 8th ave. Kommer definitivt gå tillbaka, det var jättebra. Sen åkte de andra tjejerna hem och jag gick runt för mig själv i stan. Älskar att strosa omkring ensam i NYC... till en början var jag skeptisk till staden, visste inte riktigt vad jag tyckte om den, men småningom börjar det kännas som min stad. Jag har så mycket kvar att se av staden, känns som jag sett bara en bråkdel. Times Square och Theather District är en "pain in the ass" som jag inte diggar längre, det är coolt till en början med alla stora skyltar och ljus men efter en stund är det bara frustrerande och jobbigt att gå där mellan alla tusentals turister... Man tröttnar. 

Idag har jag jobbat som alla vanliga måndagar. Vädret har varit dåligt, regningt och kallt. Det har ändå varit en helt ok dag, jag mår såå mycket bättre nu än förra veckan! Det rullar på bra.


Inga kommentarer: