fredag 14 november 2014

pick yourself up, don't blame the world

Hej! Yep, I'm still here. Bloggningen är inte på topp men det har inte energin eller motivationen varit heller. De senaste dagarna har varit väldigt tunga men jag tar mig upp. Jag hade inte förväntat mig att dethär med att vara en au pair skulle vara lätt, och vetni, det är fan inte lätt. Det finns inget lätt med att flytta hemifrån, lämna allt man känner, flytta in hos en okänd familj och ta hand om barn största delen av tiden. Ibland mår man förjävla dåligt. Ni som funderar på att åka iväg som au pair, skippa den glamouriserade bilden av ett spännande äventyr i ett nytt land. Visst, man har otroligt roligt också och får upplevelser man aldrig skulle få hemma, men ibland känns det inte alls bra. Speciellt om man som jag är en väldigt känslosam person som tar saker och ting ganska hårt.

Men man lär sig otroligt mycket om sig själv. En av orsakerna varför jag åkte var för att jag behövde jobba på en del saker med mig själv och det är precis det jag gör nu och "tvingas" göra hela tiden. Jag växer hela tiden som person och även om jag ibland mår dåligt så blir det bättre. Ett år utomlands har både bra och dåliga perioder.

Med andra ord, jag mår bättre nu och ska fortsätta härifrån. Snön faller där ute och det känns nästan som en ny start, haha.


Inga kommentarer: