onsdag 19 november 2014

novembertankar



Det är soligt men så jäkla kallt. Alla löv har fallit och kvar står bara kala trädstammar. Jag önskar nästan att snön skulle komma för att stanna, men ändå inte. Det blir mörkt ute nästan lika fort som i Finland. Jag är ganska glad med mig själv, speciellt med tanke på att det är november. Jag önskar jag vore en te-människa som satt och läste böcker, vilket jag i och för sig skulle kunna vara. Jag har dock inga böcker. Jag har beställt en gitarr och snart ska jag släppa loss min kreativa sida igen. 

Mitt hår är kaos och jag måste göra någonting åt det. Jag tror inte att det själv vet vilken färg det är.

It's sunny outside but freezing cold. All the leaves have fallen down and left are only bare tree trunks. On one hand I wish that the snow would come to stay, but on the other hand I don't. It's getting dark outside almost as fast as back in Finland. I'm pretty happy about myself, given that it's November. I wish I was one of those tea-people who read a lot of books, which I actually could be. But I don't have any books. I've ordered a guitar and I can't wait to unleash my creative side again.

My hair is a mess and I have to do something about it. I don't think the hair itself knows what colour it is.

Inga kommentarer: