lördag 1 november 2014

Halloween in NYC





Igår var det ju som sagt Halloween. Den spenderades först trick or treating med barnen, sen sminkade jag mig, klädde ut mig till en Warrior Princess och tog bussen till NYC. Mötte upp Linn, Debbie och Karin på en pub och därefter gick vi till en klubb. Trevlig kväll! Sjukt mycket folk, NYC's nattliv är lite crazy. Tog några bilder på klubben men de är inte så jättebra och tydliga direkt, haha.

Nu är jag på Long Island igen. Det är mycket enklare att åka hit eftersom sista bussen hem till mig åker hem så tidigt. Dessutom har vi kurs i NYC imorgon så det kändes onödigt att åka fram och tillbaka. Vet inte vad vi ska hitta på idag, det regnar så vi kanske åker till ett café eller något liknande.

Anyway, var riktigt nöjd med min halloween costume igår, även om det kanske inte är så uppenbart att jag skulle föreställa en Warrior Princess... Klänningen är ju nästan så snygg att jag skulle använda den en vanlig utekväll haha. Sjukt kort är den dock, jag hade faktiskt en svart längre kjol under... löjligt hur korta de gör alla halloweendräkter. Den hade en tillhörande cape också som jag har på mig på andra bilden.

So yesterday was Halloween. It was spent trick or treating with the kids at first, then I put on some makeup, got into my Warrior Princess costume and headed for NYC. Met up with Linn, Debbie and Karin in a pub and later we went to a club. Nice night out! Soo much people though, the NYC nightlife is a bit crazy. Took some pictures at the club but they're not exactly nice and in focus, haha.

Now I'm on Long Island again. It's so much easier for me to go here because the last bus back home is leaving so early. Also, we have a class in NYC tomorrow so it felt kinda unneccesary to go back and forth. Don't really know what we're gonna do today, it's raining so maybe we'll just go to a café and hang out or something.

Anyway, I was really pleased with my Halloween costume yesterday, even if it might not be that obvious that I'm supposed to be a Warrior Princess... I could almost wear the dress on a normal night out, I think it's really nice haha. It's crazy short though, I was actually wearing a black, longer skirt underneath... it's redicilous how short they make the halloweencostumes. It had a cape also which I'm wearing in the second picture.

Inga kommentarer: