tisdag 11 november 2014

for the love of rock

Ciao! Long time, no see. Har haft fullt upp hela helgen. I lördags tog jag bussen till stan igen. Mötte först upp en finsk kompis från training school som befann sig i NYC, sen kom Linn och vi åt middag innan konserten. Den var superbra! Så sjukt kul att äntligen få höra live rockmusik. Konserten var slutsåld så det var rätt mycket folk. Best buy theater var ett riktigt nice ställe tyckte jag! Innan The Pretty Reckless började spela fick vi höra två förband. Det första var lite för "wannabe-rockstar"-aktigt för min smak, men det andra var så jäkla bra! Adelitas Way hette det, hade aldrig hört om det tidigare men fan va bra de var. Sångaren var dessutom i det snyggaste laget... vi blev nog båda lite kära tror jag. Snygg som tusan, skön personlighet och helt sjukt bra sångröst, vad mer kan man önska sig? haha.

Igår hade jag skola igen nästan hela dagen och efteråt åkte jag, Karin, Debbie och Linn till "Ellens Stardust Diner". Det är en väldigt känd diner i NYC där servitörerna och servitriserna uppträder då man äter. Tusan vad bra de var, verkligen Broadway-star material allihopa.

Det har med andra ord varit en väldigt musikbetonad helg! Vad är bättre än det? Jag saknar musiken så otroligt mycket, ska nog ta mig i kragen och skaffa mig en gitarr snart.





Inga kommentarer: