torsdag 20 november 2014

BOUJÉ

Det rullar på ganska bra med träningen för tillfället! Utan fotbollen 4-5 gånger i veckan är det svårt att fortsätta utmana kroppen men jag försöker. Det är klart att jag inte kommer upp i samma träningsmängd som innan, men det är kanske bra också för min kropp tog ganska mycket skada av de rätt återkommande perioderna då jag kunde träna 8-9 gånger i veckan. Nu kan jag köra hårdare med muskelträningen och slänga in lite pulshöjande ibland då jag känner för det. Eftersom jag inte tränar lika mycket som innan äter jag nyttigare än förut. Faktum är att jag äter nyttigare nu än på väldigt länge. När jag tränade så pass mycket som jag gjorde brydde jag mig inte så mycket om vad jag åt eftersom jag visste att jag skulle göra mig av med det. Nu måste jag dock tänka i andra banor.

I stora drag tränar jag 4-5 gånger i veckan, äter nyttigt under veckodagarna och försöker med en "cheatday" i veckan. Även under veckoslutena försöker jag välja nyttigare alternativ, men jag vill inte vara för strikt... jag är ju i USA ändå förfan, haha.

Ikväll körde jag Boujé, det är så kul! Så mycket energi i gruppen, ledaren är heelt galen och alla är så MED. Här ser man verkligen skillnad på USA och Finland, haha. Här vågar folk ta plats. Slår alla tråkiga Zumba-pass jag varit på någonsin, med hästlängder. Går alltid därifrån med ett leende.

My workouts are going pretty well at the moment! Without playing soccer 4-5 times a week like I used to back home, it's hard to keep on challenging my body but I'm trying. Obviously I'm not going to achieve the same amount of workouts per week as I used to, but that might be a good thing since my body got pretty tired from my pretty common crazy phases of working out 8-9 times per week. Now I can push harder with the lifting and do some cardio every once in a while when I feel like. Since I'm not working out as much as before I have to reconsider my foodschedule. Fact is I'm eating healthier now than I have been for ages. The days of eating whatever I wanted since I knew I was going to burn it off anyway are definately over!

Nowadays I workout 4-5 times per week, eat healthy during weekdays and I try to have one cheatday per week. During weekends I still try to go for the healthier alternative, but I don't want to be too strivt either... I mean I'm in the USA ffs, haha.

Tonight I did Boujé, it's soo much fun! So much energy in the group, the instructor is crazy and everybody is so into it. I can really see the difference between the US and Finland. Here, people aren't afraid to be seen and heard. Beats every boring Zumba-class I've ever tried, big time. I always walk out of class with a smile.

2 kommentarer:

Mami sa...

Va e boujé? Aldä hört.

Jennie sa...

Hä e som na typ åv dansasi som er tungt... så rolit! Zumba få no sleng si i veddzä.