måndag 3 november 2014

Back in the schoolbench

Fy faaaa-an vad kallt det har varit i NYC idag!! Freeezing. Vi har haft kurs i Harlem största delen av dagen, handlade mest om amerikansk historia; the founding fathers och the declaration of indepence. Var väl rätt intressant, förutom att jag hade världens hemskaste huvudvärk, kände mig illamående och konstig i huvudet vilket gjorde att jag inte riktigt kunde koncentrera mig. Hoppas verkligen att jag inte blir sjuk, har inte riktigt tid med det... Har inte varit sjuk på typ fyra år, så varför skulle jag bli det nu *knock on wood*. Började dock känna mig bättre efteråt när vi slutade "skolan", nu känner jag mig bara lite skrovlig i halsen.

Efter kursen åkte vi (jag, Linn, Karin och Debbie) till Bloomingdale's. Sen skulle vi ta oss in till Time's Square och så gick vi plötsligt i New York Marathon som hölls idag, haha. Kändes lite dumt att gå där bland löparna med våra handväskor och vanliga kläder så vi gick inte i mål, höhö. Nämen stackars människor som sprang över 42 km idag i blåsten och det svinkalla vädret. Vissa hade shorts på sig och jag frös rumpan av mig bara genom att titta på dem.

Det roliga här i USA är att nu när Halloween är över så är det i princip jul. Affärerna svänger om från Halloween-tema till jultema... Det ska väl hinna vara Thanksgiving här emellan också men ärligt talat vet jag inte riktigt vad den högtiden går ut på, förutom att äta haha. 

Nu är jag snart hemma igen, ska bli så skönt att krypa under mitt varma täcke. Har typ inte fotat något idag men två kassa mobilbilder kan ni få i alla fall.


Provade på dessa kända mini-cupcakes... Goda var de ju, men alldeles för små för min smak hehe. Det är ju bara en tugga per cupcake, halå.

2 kommentarer:

Mami sa...

Hä e jo bra et naating kan va lill ti å . ;-)

Jennie sa...

haha... ja föredrar tömde övädrivi portionä.. ;) va er i fö vits ti ita om int a få ita åådäntlit!