torsdag 16 oktober 2014

"På taal om ti int ha na dryyft..."

Haha, ser ni tröttheten i mina ögon? Jag ser ut precis som jag känner mig...

Pratade med Isabelle och Alice igår om hur jag inte har haft problem med hemlängtan överhuvudtaget sen jag kom hit, förutom några jobbiga dagar i början. Nåja, såhär 1 månads-dagen till ära slog den till. Inte så att jag saknar Terjärv precis (eller mitt liv innan jag kom hit), men jag har saknat mitt hem och min familj. Man känner sig lite som ett barn själv när man säger åt sitt hostbarn att man saknar sin mamma haha... Men ärligt talat, slutar man någonsin sakna mamma (och pappa för den delen) hur gammal man än blir? Ibland orkar man inte vara så vuxen. Vädret har varit uselt, jag har varit extreeemt trött och haft en 12-timmars arbetsdag... det
är liksom bäddat för att jag ska ha en dålig dag. Där hemma hade jag också dåliga dagar, faktist oftare än här, men grejen är den att när man har en dålig dag här så kommer allt över en. Man är långt borta och de närmaste är långt borta. Även om man är hemma så är man ju inte riktigt hemma.

Nåja, tur att jag har bra människor runtom mig i alla fall. Jag, Nardos och Lisa skulle äta massor med glass men det slutade med att vi åt middag tillsammans med Nardos supertrevliga hostföräldrar istället, så vi hann inte med glassen. Den lär väl komma till användning ändå... Pratade även med mina hostföräldrar så det känns mycket bättre nu. Allt är bara så annorlunda. 

Nu ska jag sova så jag slipper vara så fruktansvärt trött imorgon.

2 kommentarer:

Mamma sa...

Vi har noo dryyft et ti å. Kram <3

Mamma sa...

Va ha szeedd mä tilifon dän? Gar int ti få na kontakt..