måndag 6 oktober 2014

Long Island

Hej! Förlåt för min frånvaro. Har som sagt spenderat helgen på Long Island och har inte riktigt haft tid att blogga. Kameran följde med men faktum är att jag inte fotat en enda bild så här kommer en bildbomb av telefonbilder istället:



Tog bussen in till NYC och gick till Penn Station, bara några kvarter och det var lätt att hitta. Tog därefter tåget till Merrick. Det var fredagkväll och trafiken in till city var galen, så resan tog sammanlagt tre timmar. Man får vänja sig med att saker tar tid i den här stan. När jag kom fram var klockan ganska mycket så Linn och två av hennes vänner hämtade upp mig och vi åkte till ett Froyo-ställe innan jag och Linn åkte hem.



På lördag åkte jag, Linn och Linns hostmamma till IHOP (international house of pancakes) och åt frukost. Yummie! Sen hängde jag med Linns trevliga hostmamma en stund så länge Linn hade sånglektion, och därefter åkte vi till shoppingcentret. Där spenderade jag en hel del slantar...





Efteråt åkte vi till en nyöppnad nagelsalong och gjorde manikyr och pedikyr. Jag var verkligen i behov av det, det var jätteskönt och resultatet blev bra. Salongen var väldigt fräsch. Och just det, köp inte iced tea från Dunkin Donuts, so not good at all.




På kvällen tog vi tåget till Rockville Center och gick ut och åt middag. Restaurangen vi var på blir en krog efter en viss tid, men vi blev trötta och åkte hem. Vi är ju inte 21 år gamla heller...





Idag (söndag) åkte jag, Linn, Karin och Julie till Ikea. Vi gick runt, åt en massa mat och handlade lite. Observera juldekorationerna (!!) som de redan börjat ställa ut. Det är inte en ovanlig syn här... det har inte ens varit Halloween än. One celebration at a time, please?


Nära Ikea fanns en biograf med supersköna stolar som man kunde "ligga" i, så vi såg filmen This is Where I Leave You. Den var OK, ganska basic men ändå rolig och känslosam ibland.


På kvällen tog jag igen tåget in till stan och bussen hem. En av au pairerna i mitt område råkade vara på samma buss så jag fick chans att prata med henne lite mer. Jag gillade verkligen Long Island, men det är så olikt stället där jag bor. Long Island är mer stadslikt medan mitt område är mer kuperat och "skogsligt". Det är ju helt fantastiskt att ha sin bästa vän såhär nära. Roligt att få se olika delar av New York, många kanske inte förstår hur annorlunda det är i olika delar av delstaten. När jag ändå är här vill jag ta chansen att se olika platser på veckosluten, så tänker försöka planera program till helgerna så långt det går.

Nu ska jag sova i min sköna säng, lång jobbdag väntar imorgon. Godnatt!

Inga kommentarer: