onsdag 15 oktober 2014

friends in town

Hej! Idag har jag haft finbesök av Alice och Isabelle. Det har varit en trevlig dag, förutom att ingenting gått som det skulle idag haha... vi skulle träffas vid Woodbury Common, men det slutade med att jag gick runt och sen satt på Starbucks i 1,5h för att jag inte fick kontakt med dem. De fick inte mina meddelanden och jag kan inte ringa internationella samtal med min telefon. Till slut ringde Alice upp mig så kunde vi bestämma en plats att mötas... Vi åkte hem till mitt hus några timmar och på kvällen körde vi upp till Bear Mountain. Det var sjukt fint, som alltid. När vi skulle köra hem igen råkade jag ta fel avfart vilket ledde till att vi kom ut på motorvägen påväg söderut. På motorvägen är det inte heller så lätt att hitta någonstans att svänga om. Jag trodde dessutom att jag inte hade GPS:en med mig. Det var mörkt och bensinlampan lyste. Slutade med att vi kom till Suffern där vi hittade en bensinstation. Ringde min hostmamma som sa att GPS:en visst fanns i bilen... Det gjorde den ju. Hade vi inte hittat en bensinstation hade bilen nog stannat där någonstans vid motorvägen. Det scenariot vill jag inte föreställa mig. Nåja, vi kom fram säkert och åkte till Woodbury Common igen för att äta. Shoppade lite och sedan tog de bussen in till stan igen. Det var jätteroligt att ha er här, ses igen nästa höst!

Hello! Today there's been a couple of fancy guests in town... Alice and Isabelle! It's been a nice day, except that nothing has really gone my way today haha... we were supposed to meet up at Woodbury Common, but I ended up walking around alone and then sitting at Starbucks for 1,5h because I couldn't get in touch with them. They didn't get my messages and I can't make long distance calls with my phone. At last Alice called me and we were able to decide a place to meet up... We went to my place for a couple of hours and later we drove up to Bear Mountain. It was amazingly beautiful, as always. When we were driving back home I accidentally took the wrong exit which lead to the situation where we were suddenly driving on the freeway, direction south. And on the freeway it's not that easy to find somewhere to turn around. Also, I didn't think I had the GPS with me. It was dark and the gaslight was on. We ended up in Suffern where we found a gasstation. I called my hostmom who told me I did have the GPS with me... and there it was. If we wouldn't have found the gasstation we probably would've ended up somewhere on the side of the freeway. I don't even want to picture that scenario. Anyway, we got back safe and sound and went to Woodbury Common again to have something to eat. They did some shopping and then they took the bus back into the city. It was so much fun to have you here, see you again next fall!






Inga kommentarer: