onsdag 24 september 2014

so today was tuesday

Idag hade Jake skola så "vi" (med andra ord jag) var lediga mellan halv 10 och 15. Jag behövde ett amerikanskt simkort så vi körde till Palisades i New Jersey (har ett nytt amerikanskt nummer, skicka på whatsapp om ni vill ha det.. har fortfarande kopplat mitt gamla nummer). Finns säkerligen närmare också men jag ville ändå kolla in köpcentrumet. Det var mycket större än det i Middletown och verkade riktigt bra. Vi utforskade dock inte utbudet, utan fixade simkortet och sen åt vi på The Cheesecake Factory. Oh my, that matkoma. De tusen olika alternativen höll på att göra mig galen... beslutsångest är ingen bra egenskap i det här landet. Maten var jag inte så nöjd med, alldeles för okryddat för min smak, men cheesecaken var god. Portionerna är ju så enorma att inte ens jag orkar äta allt, höhö. Dessutom hade vi lunch-size som är mindre...

När barnen kom hem busade vi lite och ritade. På kvällen åkte vi till Newburgh för att dansa linedance! Jättekul, men efter ett par danser blev det alldeles för svårt för en linedance-oskuld som mig så jag la av. Vi kunde inte stanna länge för jag skulle hem tidigt. Nu ska jag börja sova så jag orkar jobba imorgon.

Pics from today:
btw, vi har haft jäättebra väder i flera dagar nu! Soligt och varmt (i alla fall för en finländare som mig)



Aaaah, is she posting food-pictures again?!? Sorry for all the food, haha.




Cuties!



Linedance!

My company for the night; Nardos, Thea and Milly.

2 kommentarer:

Mami sa...

Kan tenk mi et du hadd svårt ti völi kakobeta :D ... Tömde båånä siir SÅ gollo ut.

Jennie sa...

Sv; Haha, jaaanååå... finsta kanstsi 40 olika ti väli millan å allihopa låått lika go. Crazy. Å bånä sir int ba gullu ut, ti er! Ti ha ve så snäll å gullu åt mi hittills.