söndag 21 september 2014

PAST FEW DAYS

Hej! Förlåt att jag inte skrivit på några dagar, men jag har flyttat in till min hostfamilj nu så det har varit mycket att ta in. Bloggen har inte direkt varit första prioritet. Inflyttningen har inte varit någon lätt process psykiskt. Tanken att "this is it, här ska jag bo i ett år" är ganska överväldigande när man väl är här. Allt som är bekvämt och tryggt är borta och man ska börja pånytt. I ett nytt hus där varje människa är en ny individ att lära känna påriktigt. Första dagen var ganska tung för mig... men det är bara så jag fungerar, stora förändringar tar ganska hårt på mig. När jag vaknade visste jag inte var jag var tills jag kom ihåg... och så slog det mig, jag är verkligen här. Fick lite ångest och skypade med min mamma, det underlättade verkligen och pushade mig.

Familjen är jättetrevlig och på det sättet känns det bra. Jag var inte medveten om att den f.d. Au Pairen fortfarande skulle vara kvar när jag kom så det var en liten chock. Men faktum är att ha henne här verkligen är det bästa just nu. Hon tar hand om mig, visar mig olika ställen och så har jag träffat några av hennes vänner. Superbra faktiskt, jag är jätteglad att hon är här.

Idag var vi först på K's fotbollsmatch, de var så söta när de sprang runt i en enda klunga. Sen fick jag och Thea ta bilen resten av dagen så vi plockade upp Milly och åkte till ett shoppingcenter. Det var riktigt bra, de flesta affärerna fanns där så det var trevligt. Vi var där ganska länge och kollade in utbudet.

Imorgon ska vi åka in till NYC! Thea åker nästa lördag så det är hennes sista gång i staden. Ska även möta upp några av hennes vänner och några av mina vänner  från Au Pair-skolan. Ska bli kul!

Några bilder från dagen:


Starbucks med Milly och Thea. So sad both of you are leaving though :(

Starbucks Pumpkin Spiced Latte kommer så bli min nya obsession... 
låter konstig men den är såå god!!

Inga kommentarer: