torsdag 25 september 2014

MY NEIGHBORHOOD

Tog med kameran när jag, Jake, Thea och Bella var ute på promenad häromdagen. So, this is where I live! Inte direkt det landskap man tänker sig när man hör New York. Jag tycker att det är så fantastiskt fint här uppe i Orange County, naturen är så vacker. Kuperat och mycket växtlighet. Det är typ mer träd här än hemma i Finland, haha. Speciellt nu på hösten när löven börjar gå i olika färger är det sååå fint. Väntar bara tills jag har tid att ge mig ut med kameran och fota alla vackra platser.

Området jag bor på är ett väldigt nytt bostadsområde, så det är "under construction" och det byggs nya hus överallt. Det är alltså lite halvfärdigt ännu men när det är klart kommer det vara jättefint. När allt är klart kommer det kunna bo 2000 pers här... lika mycket som i hela Terjärv, haha.



Cuteness overload! (inte jag då alltså)




Längst bort där nere ser man Woodbury Commons, världens största outlet (så heter det i alla fall, inte vet jag). Har inte varit där ännu men jag ska nog ta mig ett besök när jag har tid.



Det som i framtiden kommer vara "The Clubhouse".


9 kommentarer:

Lisa sa...

Shit va fint e siir ut! :D

LINN sa...

Altså WOW va fiint!! Finns i möjlihejt fö hiking in the mountains? Isåfall kombä ja tijj mää sama :D :D

Jennie sa...

I know right :D

Jennie sa...

Yep!! Joo hä finns i, ja ha planera ti fara å utforsk naturn en vacker dag :D hä e såå fint. Tu kan koma å join mi en helg så far vi å explore :)

Mami sa...

Fiiint! Sko jo aldä tro et i er såde nära NY. Tu kom no ti räätta stelli sir ja. Kram.

Mami sa...

NYC sko i vaa.... :-)

Jennie sa...

Mami: Haha jag fösto :D Jo hä e grömt fint jär. Kram.

LINN sa...

haha,japp! kaffitärmus mää bara ;)

Jennie sa...

Linn: oooh! ba kaffi jär sko ga ti drick -.-