lördag 6 september 2014

JAG OCH MIN IPHONE


6.9.2014, dagen då min iPhone dog och återuppstod. Halv fem imorse vaknade jag, upptäckte till min fasa att uppdateringen hade krashat och jag blev tvungen att återställa hela skiten. Där försvann mitt liv i bilder sen Maj 2013 tänkte jag och svor i mörkret. Kunde inte sova mera men fick i alla fall några minuters sömn innan jag vaknade halv sju och fick uppleva ett under. Den hade vaknat igen (iofs fick jag sist och slutligen vika undan för IOS 7 som jag så envist stretat emot) och ALLA mina bilder fanns kvar. Hur vet jag inte, men där var dom. Alla 5675 (-ish). Mina älskade, onödiga iPhone-bilder av dålig kvalité. Jag insåg då att jag måste ta itu med att rensningen, man kan helt enkelt inte förvänta sig att få ha en proppfull mobil som funktionerar problemfritt i all evighet. SÅ nu har jag rensat typ hälften, och antalet har redan sjunkit till ca 2700. Alltså hur många misslyckade selfies, kattbilder och suddiga bilder från utekvällar kan en människa ta under 15 månader, frågar jag mig själv. Och varifrån kom behovet att föreviga och screenshotta allt man kanske någonsin skulle kunna ha glädje av i framtiden? Nä alltså, det var fan enklare när man hade en Nokia med VGA-kamera UTAN fungerande appar.

Hur som haver, detta är dagens story och det kanske mest användbara i den är att det förhoppningsvis går att ringa åt mig som normalt i framtiden. Jag har hopp om att ha täckning även då jag rör mig lite utanför huset. Återstår att se.

Inga kommentarer: