onsdag 10 september 2014

happyplace

Har ni som jag ett starkt, inneboende behov av att få vara ensamma ibland? Eller rättare sagt ganska ofta. Ofta som i någon timme varje dag. Ibland är behovet starkare och ibland svagare, men det finns alltid där. Jag har alltid varit en sådan som trivs väldigt bra i mitt eget sällskap. Då jag är riktigt, riktigt ensam utan yttre störningar och ljud. Då kan jag ta fram kreativiteten och verkligen slappna av. Då skriver jag mina bästa texter och tänker mina djupaste tankar.

Något jag brukar göra ibland när jag vill tänka är att gå ut sent på kvällen, gå till något ställe där jag får vara helt för mig själv och bara njuta. Njuta av tystnaden och ensamheten. Jag älskar det.

Återigen har jag aldrig förstått mig på människor som inte klarar av ensamhet utan måsta omge sig med människor hela tiden, dygnet runt. Det skulle jag aldrig klara av. Jag undrar, är det ett typiskt introvert drag eller har de flesta ett starkt behov av ensamhet i större eller mindre dos?



Inga kommentarer: