tisdag 9 september 2014

don't let anyone with bad brows tell you shit about life


 Rubriken haha, I just had to. Såhär på ett utseendemässigt och ytligt plan tycker jag att ögonbrynen är typ det viktigaste i ansiktet. Okej det där lät konstigt, men ni fattar vad jag menar. Ögonbrynen har stor inverkan på utseendet och hur andra uppfattar oss. Ögonbryn som passar ansiktet ger det karaktär, medan bryn som har fel form för ansiktsformen eller är målade i helt fel färg drar till sig mycket uppmärksamhet och enligt mig förstör annars vackra anletsdrag. Det värsta i ögonbrynsväg måste nog vara alldeles för mörka bryn som är för tjocka eller för smala. Det finns inte mycket i sminkväg som stör mig lika mycket som överfixade eller oplockade ögonbryn. Man ska inte måla dit ögonbrynen, utan framhäva brynens naturliga form. Skulle jag bli tvungen att välja en grej att fixa på morgonen skulle det garanterat vara ögonbrynen. Jag har ganska ljusa bryn naturligt, så därför färgar jag dem ungefär en gång i månaden. Ta hand om era bryn människor! Fula ögonbryn drar ner på utseendet mycket mer än man skulle kunna tro.

Mitt ögonbrynskit; Lumene för hela slanten. De har färger som passar mina skandinaviska färger och inte är för mörka. Börjar med brynskuggan (köpte faktiskt denna igår och den är bra, förutom penseln som är rätt dålig... ska köpa en skild pensel) och fyller sedan i med penna vid behov. Sedan fixerar jag dem med gelen och avslutar med att måla concealer med en tunn pensel runt brynet för att göra dem mer definierade. Concealern är från Joe Blasco.


Det fanns förstås en tid då de inte kändes lika viktiga, och en tid då pincetten var min bästa vän. Att man inte insåg då att oexisterande ögonbryn faktiskt inte är så snyggt... Finns det någon som inte haft en period med hemska ögonbryn? haha.

Inga kommentarer: