onsdag 17 september 2014

AU PAIR TRAINING SCHOOL

Hejsan! Första dagen i skolan avklarad. Alldeles för många lektioner, från 8-18:30 och jag är helt slut. Lite jetlag ännu på det hela, har velat sova sen tre på dagen. Imorgon är dagen ännu längre, från 8-21 om jag minns rätt... men på torsdag är det New York City som gäller! Finally. I alla fall, skoldagen idag har gått ut på att diskutera olika ämnen, presentera grejer och se på filmsnuttar. Vår lärare är rolig faktiskt och pratar inte en massa strunt.




Min klass här på skolan! Över hälften av "eleverna" är tysktalande från tyskland, schweiz och österrike så man hör typ mera tyska i klassrummet än engelska. Lite surt tycker jag, men man förstår ju att det känns konstigt att prata engelska med någon som pratar ens modersmål. Dock är det inte så kul när man som jag hamnar i en grupp med fem andra tysktalande och så sitter man där och fattar nada. När vi gör uppgifter pratar de förstås engelska men direkt vi får "fritid" så börjar de prata tyska... kan ju inte direkt kommentera när jag inte har en aning om vad de pratar om. Enligt mig borde man mixa ihop alla länder så folk tvingas prata engelska, jag menar man kom ju inte hit för att lära sig prata sitt modersmål? Anyway, just gonna have to deal with it haha.


2 kommentarer:

mamm sa...

Va lang skoldaga ni har...hoppas du ha fått sova nu så du orkar. Kram.

Jennie sa...

joo ja sover no 9 tim per natt så hä boda ordn upp si :D kram!