onsdag 3 september 2014

12 days to go

Hej på er! Förlåt för att jag varit så dålig på att blogga de senaste dagarna, men det känns inte som att det finns så mycket att skriva om. Dagarna går åt att jobba och träna och de dagar jag är ledig gör jag knappt någonting, haha. Försöker förbereda mig själv så bra som möjligt mentalt inför flytten, men det är fan svårt att föreställa sig hur det kommer bli. Alltså jag ser inte alls framemot att ta farväl av familjen och de närmaste vännerna... Men jag ser ändå supermycket framemot att åka så det överskuggar det tråkiga!

Hade ett möte på internet idag med en koordinator från Cultural Care och massor av andra Au Pairer. Superbra sätt att connecta med andra Au Pairer som inte kommer att bo på skolan på samma gång som en själv! Efteråt fick man chatta med andra och jag hittade flera som skulle bo i närheten av NYC som jag chattade vidare med på FB efteråt. Har inte ännu hittat någon som bor riktigt nära mig men en tjej jag pratat med bor 20-30 minuter ifrån mig, på andra sidan Hudson River. Hon har dessutom bra musiksmak! ;) Detta kommer bli så roligt, med rätt attityd och inställning kommer man långt. Det är ändå sist och slutligen man själv som gör året till det man vill att det ska vara. Med att sitta hemma och sakna folk lär man inte ha roligt, man måste själv ta sig fram och vara social. Tror verkligen inte det kommer att bli svårt att få massor av nya vänner.



Inga kommentarer: