lördag 23 augusti 2014

BEAUTY TIP

Dagens skönhetstips: kokosolja!

Har börjat använda kokosolja som sminkborttagning, ansikts- och ögonkräm, och oj vilka resultat! Har använt den som ansiktskräm bara i några dagar och min hy är redan hundra gånger bättre än innan. Jag har blandhy som kan bli riktigt dålig ibland, men denna olja fungerar hur bra som helst för mig. Min hy är inte på det sättet fet eller "oljig", men jag får ganska lätt finnar. Kokosoljan är antibakteriell och antiinflammatorisk, gör huden mjuk, minskar rynkor och fläckar. Speciellt nu när det går mot mörkare tider och huden blir torrare är den super. Jättebra att använda för som ögonkräm för att minska svullnad, påsar och rynkor. Ett stort plus är att eftersom det är frågan om en olja löser den upp vattenfast ögonsmink. Jag har haft svårt att hitta ett bra sminkborttagningsmedel eftersom jag alltid har vattenfast mascara. Kokosoljan löser upp det bättre än något borttagningsmedel jag prövat, och på köpet fungerar den som ett serum för fransarna.

Man kan också använda den som hårinpackning för torrt hår, men det kan jag inte uttrycka mig om eftersom jag inte har testat. Jag har också bakat med kokosoljan, fungerar förstås som vilken annan olja som helst i köket :)







Inga kommentarer: