måndag 28 juli 2014

My Weekend

Tjena! Har försökt få upp samma inlägg hur många gånger som helst, men internet har bestämt sig för att strejka hela helgen. Nu är jag hemma i alla fall, sitter på utsidan och beundrar åskvädret. Har ledigt ännu i tre dagar, så ska passa på att njuta fullt ut. Nu tänkte jag berätta lite mer om helgen eftersom mitt inlägg inte ville publiceras igår!

Vi gick inte in på festivalområdet på lördagen heller, kändes smått onödigt att betala för att se på i max någon timme (lite dumt att vara på festival och inte gå in på området, men egentligen fanns det inte ens några artister jag ville se haha). Istället gick vi in på en bar som hette Kino, riktigt snyggt ställe men så sjukt varmt! Höll på att få värmeslag efter en stund på dansgolvet. Ganska lugn kväll egentligen, men kul hade vi.

Igår packade vi ihop våra grejer när vi vaknade och checkade ut ur stugorna. Satt på terminalen och väntade i någon timme innan vi steg ombord. Vilken sjukt fin båt Viking Grace är! Så snygg och modern. Har faktiskt aldrig rest med den innan. Vi shoppade lite på tax freen och låg och myste i hytten. När vi kom fram till Åbo var det 8 timmars (!!) tågresa kvar. Vi hade inte blivit informerade om att vi skulle bli tvungna att byta tåg i T:fors och att nästa tåg skulle avgå om över två timmar senare. Så där fick vi campa på tågstationen mitt i natten... nåja, jag sov faktiskt ganska bra.

Nu är jag som sagt hemma från en jätterolig helg! Vädret har varit superbra och sällskapet likaså.

Mariehamn by night

Vi <3

Min babe


<3


Hyttmys

Uteliggarliv i två timmar

Inga kommentarer: