tisdag 29 juli 2014

healthy habits

Gosh, jag saknar mina rutiner. Saknar mina strukturerade gympass, min starka kropp och min stenhårda motivation. Jag behöver sova bättre, äta bättre och träna bättre. Stärka både det psykiska och det fysiska. Jag tror faktiskt att sömnen påverkar oss mycket, mycket mer än vi tror. Denna sommar har jag sovit en eller flera timmar för lite nästan varje natt, och det har verkligen återspeglat sig både fysiskt och psykiskt. Det är först nu jag verkligen ser sambandet mellan dessa. Mina kostvanor har väl varit helt okej, men också träningen har fått lida p.g.a. skador och tidsbrist. Längtar till att skolan börjar igen så gymmet har öppet som vanligt (haha, sånt är livet på landet). Fotbollen har jag kunnat uppta såhär småningom, får hoppas jag kan spela tills jag flyttar i alla fall. Som tur är det aldrig för sent att get back on track!

Kanske inte det mest optimala att skriva om sömnens viktighet klockan ett på natten, men jag gick faktiskt och lade mig lite över elva. Problemet är bara att jag sov tolv timmar i förrnatt och det vill inte riktigt ta sig. Är ni med mig på en one-week sleeping-challenge? Jag hade tänkt köra en vecka med att gå och lägga mig senast halv elva och sova åtminstone åtta timmar! Skulle vara verkligt intressant att se hur ordentlig sömn påverkar en.

Mera sömn åt folket!


back in April då jag var en hälsosam typ



Inga kommentarer: